اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

یگان حفاظت حلقه میانی نیروی انتظامی و منابع طبیعی است

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: یگان حفاظت حلقه میانی نیروی انتظامی در مشارکت با منابع طبیعی است.

یگان حفاظت حلقه میانی نیروی انتظامی و منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قاسم سبزه‌علی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان‌رضوی که در محل این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعی که در فضای حفاظت از آن انتظار می‌رود نظارت، کنترل و استفاده صحیح از موقعیت‌های مختلف در رسیدن به اهداف کشوری است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور نیز با اشاره به اینکه منابع انسانی موجود در یگان حفاظت اکنون پاسخگوی نیازهای ما نیست، گفت: باید در این زمینه نیز از مشارکت‌های مردمی برنامه‌ریزی شده در این زمینه استفاده کرد.

سبزه علی با بیان اینکه اهداف ما در این زمینه محقق نمی‌شود مگر با مشارکت تمام ارگان‌های اثرگذار؛ افزود: منابع طبیعی به هماهنگی و تعامل محاکم قضایی بیشتری نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه تمام اجزای ما از منابع طبیعی نشأت گرفته است افزود: باید بدانیم که اگر به مبحث حفاظت از منابع طبیعی پرداخته نشود. موجودیت ما از بین می‌رود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور نیز افزود: اگر بخواهیم در بخش احیا، توسعه اصولی و بهره‌برداری پیشرفت داشته باشیم باید به بخش حفاظت بیشتر اهمیت دهیم.

سبزه علی با اشاره به شرایط کنونی کشور ادامه داد: حافظت از منابع طبیعی باید دارای فضایی باشد که با حداقل امکانات به حداکثر فعالیت‌ها بپردازد.

وی با اشاره به فناوری‌های جدید در زمینه پاسخگویی به مشکلات مردمی افزود: با استفاده از این فناوری‌ها توانستیم با حداقل نیرو حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور بیان داشت: با استفاده از فناوری‌های نوین در بررسی‌های انجام شده اخیر در سطح کشور با کاهش آمار تخلفات در زمینه حریق روبرو بوده‌ایم.

سبزه علی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های کلان با حضور افراد یگان و استفاده ابزاری بتوانیم تعداد پاسگاه‌های خود را در سطح کشور افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از آسیب‌های جنگلی نیازمند رسیدگی به جوامع جنگلی هستیم؛ افزود: این نیز محقق نمی‌شود مگر با همکاری‌های درون سازمانی چرا که همه ما در ارگان‌های مختلف یک هدف را دنبال می‌کنیم.

اعتبارات سال جاری را در بخش حفاظت هزینه کردیم

در ادامه این مراسم حسن تقوایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: در سال جاری بیشتر هزینه‌ها و اعتبارات را در بخش حفاظت و نگهداری اعمال کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان رضوی ادامه داد: از سال 85 تاکنون که یگان حفاظت از منابع طبیعی شروع به کار کرده است انصافا در همه زمینه‌ها بسیار خوب وارد عمل و برای این بخش برکاتی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه حفاظت اصلی‌ترین وظیفه ما در بخش منابع طبیعی است؛ افزود: اگر حفاظت از منابع طبیعی در همه بخش‌ها صورت نگیرد نتایج عملکرد ما در زمینه فعالیت‌های آبخیزداری،حفاظت از آب و خاک و جنگل‌ها به بار نخواهد نشست.

حسن تقوایی با اشاره به اینکه یگان حفاظت خراسان‌رضوی از زمان شروع به کار خود تاکنون یک مورد گزارش تخلف نداشته است؛ ادامه داد: سرهنگ عبدالله تکلو در سال‌های همکاری با این اداره‌کل یک چهره کاملا مردمی و معتقد بود که در بعضی از فعالیت‌های مرتبط از ما نیز جلوتر عمل می‌کرد.

در پایان این مراسم لوح تقدیر و حکم بازنشستگی سرهنگ عبدالله تکلو  توسط فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور به وی اهدا شد.

همچنین حکم انتصاب سرهنگ حسن معصومین که به سمت فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی منصوب شد نیز توسط سرهنگ سبزه علی به وی اهدا شد.

انتهای پیام/70004/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول