اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

منابع طبیعی حق و حقوق ملت را ضایع نکند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ منابع طبیعی باید به حق و حقوق ملت احترام بگذارد و در تضییع این حقوق حرکت نکند.

منابع طبیعی حق و حقوق ملت را ضایع نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حبیب برومند صبح امروز در جشن انقلاب شهر جعفر‌آباد با انتقاد شدید از منابع طبیعی استان اردبیل در ایجاد درگیری با مردم و صاحبان اراضی قابل کشت در منطقه مغان اظهار داشت: بنده بارها به مسئولان استانی و کشوری در این زمینه تذکر دادم و اعلام کردم اگر کسی در برابر حق و حقوق مردم بخواهد ایستادگی کند، قطعاً بنده برخورد خواهم کرد.

وی یادآور شد:‌ جای تاسف اینجاست که برخی‌ خودسرانه اراضی که مالکیت آنها مال مردم است از چنگ‌شان درآورده‌اند و سعی می‌کنند به نام اراضی ملی و منابع دولتی مردم را از برخورداری شایسته از حق و حقوقشان محروم کنند در حالی که در این باب ضرورت دارد قوانین و مقررات به دقت مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اخیراً برخی از افراد با ناشی‌گری کامل و کم تجربگی به نام منابع طبیعی در منطقه مشکل‌آفرین شده‌اند که تبعات امنیتی متعددی را نیز به دنبال داشته که قطعاً ما اینها را از چشم منابع طبیعی می‌بینیم و ضرورت دارد متولیان این حوزه به هوش بوده و هشدارهای ما را جدی بگیرند.

اگر نیکزاد وزیر نبود به خاطر فرودگاه وزیر را استیضاح می‌کردم

برومند در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تعطیلی پروازهای فرودگاه پارس‌آباد اشاره کرد و گفت:‌ تطویل و تعریض فرودگاه پارس‌آباد جزو اولویت‌های ماست که در این زمینه نارسایی‌هایی را مشاهده می‌کنیم که اگر همشهری ما علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی نبود قطعاً از این وزارتخانه و متولیان آن سئوال می‌کردم و حتی تا پای استیضاح می‌کشاندم تا به این ملت پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: نیکزاد در سفر پیش‌روی خود قرار است از فرودگاه پارس‌آباد بازدیدی داشته باشد تا با رفع موانع و مشکلات قانونی نسبت به فعال کردن این فرودگاه اقدام لازم را انجام دهد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش و پیگیر‌ی‌های استاندار اردبیل و معاونین در تمام حوزه‌ها تاکید کرد: اخیراً 20 میلیارد تومان از طرف دولت برای شهرداری‌های استان اختصاص یافته است که امیدواریم این منابع و بودجه در نظر گرفته شده در مسیر توسعه و عمران شهری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هزینه شود.

برومند ابراز داشت: شهرستان پارس‌آباد بعد از مرکز استان از لحاظ کثرت جمعیت و مهاجر‌پذیری به حد انفجار رسیده و بعد از اردبیل دومین شهر پر جمعیتی به شمار می‌رود که نرخ رشد جمعیت آن بر خلاف سایر شهرها مثبت است.

وی به جذب نیروهای جوان در مجموعه کشت و صنعت مغان به جای نیروهای بازنشسته اشاره کرد و افزود: کشت و صنعت مغان می‌تواند حجم وسیعی از بیکاران منطقه را پاسخگو بوده و نسبت به جذب آنها اقدام لازم و حرکت مثبت صورت گیرد.

راه‌اندازی نمایندگی سفارت آذربایجان در بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست‌ها و دیدارهای مختلف با رئیس جمهور و بیان مشکلات مختلف تصریح کرد: در این نشست‌ها یکی از اصلی‌ترین مردم روستاهای بیله‌سوار تکمیل مجتمع آبرسانی خروسلو بود که با تکمیل این مجتمع اهالی 170 روستا از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند که رئیس جمهور دستور ویژه دادند تا این پروژه تکمیل شده و در کنار آن برخی از طرح‌‌های حوزه روستایی در حوزه آب و راه به جد پیگیری شود.

برومند از احداث کمر‌بندی بیله‌سوار به دلیل ترددهای متعدد و همسایگی با کشور آذربایجان اشاره کرد و بیان داشت: رئیس جمهور دستور ویژه دادند تا گمرک شهرستان بیله‌سوار به صورت 24 ساعته فعالیت کند که این خود زمینه اشتغال بسیاری از افراد را فراهم خواهد کرد.

وی از استقلال بسیاری از ادارات دولتی در شهرستان بیله‌سوار خبر داد و گفت: برای انسداد مرزی در بیله‌سوار و جلوگیری از آسیب‌هایی که امر قاچاق و همچنین ورود حیوانات وحشی به مزارع کشاورزان وارد می‌کند این انسداد جزو اولویت‌ها قرار گرفته است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل اخذ ویزا نمایندگی سفارت آذربایجان در بیله‌سوار راه‌اندازی می‌شود تا بخشی از نارسایی‌ها در این زمینه به سرعت برطرف شود.

برومند از چهار‌ بانده شدن محور بیله‌سوار – آق‌داش برای حمل و نقل خودروهای سنگین در محور بیله‌سوار – گرمی خبر داد و یادآور شد: بهسازی و آسفالت محور خروسلو – زیوه و همچنین تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی روستایی از اولویت‌های ماست.

وی تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور دانشگاه پیام نور شهرستان بیله‌سوار بین‌المللی شده و در کنار آن شاهد ارتقای گروهان به هنگ مرزی در این منطقه خواهیم بود.

منطقه آزاد تجاری در پارس‌آباد راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اذعان داشت: به دلیل آنکه پارس‌آباد از جمعیت بی‌شماری برخوردار بوده و ضرورت دارد زمینه اشتغال مولد نیز فراهم آید، مجوز راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و تبادل ارتباط با منطقه آزاد تجاری ارس اخذ شده است که امیدواریم با راه‌اندازی آن بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی منطقه برطرف شود.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول