اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار باید شتاب بیشتری گیرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی‌های انجام شده با دولت هزینه‌های مصوب شده برای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اختصاص می‌یابد تا شاهد پیشرفت بیشتر این طرح باشیم.

طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار باید شتاب بیشتری گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، محمد سعید اربابی پیش از ظهر امروز از طرح توسعه بندر چابهار بازدید و از پیشرفت این طرح ملی ابراز خشنودی کرد.

وی در نشستی با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: به منظور توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون 140 میلیارد تومان از محل منابع داخلی برای این طرح هزینه کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با رایزنی که با دولت انجام داده‌اند، هزینه‌های مصوب شده در این بخش را اختصاص خواهند داد تا شاهد تحرک و پیشرفت بیشتری در روند طرح توسعه بندر شهید بهشتی باشیم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی به پهلوگیری کشتی‌های گندم طی چند روز اخیر در چابهار اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه با پهلوگیری این کشتی‌ها در بندر چابهار، جنب و جوش فراوانی را در سطح استان شاهدیم و تلاش ما نمایندگان بر این است تا با رایزنی‌های مستمر با شرکت بازرگانی، کالاهای اساسی کشور را از طریق بندر چابهار تخلیه کنیم.

اربابی ادامه داد: ضروری است تا مقامات کشوری و استانی تمامی طرح‌های مهر ماندگار استان را در یک سمت قرار دهند و طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را در سمت دیگری زیرا این پروژه ملی از اهمیت خاصی در زمینه امنیت، اشتغال و درآمد اقتصادی و به ویژه ترانزیت برای کشور و منطقه برخوردار است.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه سواحل جنوب شرقی کشور اقدامات شایسته‌ای از جمله احداث موج شکن‌های چند منظوره در 10 نقطه استان از نقطه صفر مرزی گواتر گرفته تا شهرستان جاسک به منظور توسعه فرهنگ دریا محوری، پدافند غیرعامل، امنیت، اشتغالزایی و مهم‌تر از همه پروژه ملی طرح توسعه بندر شهید بهشتی انجام داده است که هزینه تمامی این اقدامات را از محل منابع داخلی تأمین کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: ما نمایندگان شرق کشور در کمیسیون اقتصادی با عضویت 60 نفر از نمایندگان برای تحول محور شرق، فراکسیونی با عنوان «توسعه شرق کشور» تشکیل داده‌ایم که در این فراکسیون مواردی از جمله حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، گازرسانی و فروش برق به کشورهای همسایه پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/75002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول