اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های هرمزگان:

افزایش جمعیت کیفری مهم‌ترین مشکل زندان بندرلنگه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: آمار بالا و افزایش جمعیت کیفری، مهم‌ترین مشکل زندان بندرلنگه در غرب استان است.

افزایش جمعیت کیفری مهم‌ترین مشکل زندان بندرلنگه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس اکبر سلیمانی در بازدید از زندان بندرلنگه اظهار داشت: حوزه قضایی کیش، بندر خمیر و بستک بیشتر متهم و مجرمان را به این زندان می‌فرستند و این یکی از دلایل افزایش جمعیت کیفری زندان بندرلنگه است.

وی با اشاره به اینکه زندان بندرلنگه قدیمی‌ترین زندان استان است، اظهار داشت: فرسودگی و کمبود فضای فیزیکی از دیگر مشکلات این زندان است.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان تصریح کرد: برای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان ساخت بازداشتگاه در بندر خمیر، بستک و جزیره کیش در دستور کار است و مسئولان باید مساعدت لازم را در این خصوص داشته باشند.

سلیمانی همچنین در گفتگوی چهره به چهره با مددجویان به بررسی مشکلات قضایی، بهداشتی و رفاهی آنان پرداخت و بر رعایت حقوق شهروندی در زندان تاکید کرد.

وی بیان کرد: وجود مشکلات نباید ما را از رسالت اصلی که همان اصلاح و تربیت و بازگشت آبرومندانه مددجویان به جامعه است دور کند.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان در ادامه با رییس دادگستری بندرلنگه دیدار و خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش با زندان شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه روسای دادگستری همکاری خوب و مثبتی با زندان‌های استان دارند، افزود: می‌توان با استفاده از مجازات‌های جایگزین، امتیازات رأی باز، مرخصی و پیشنهاد عفو و آزادی مشروط برای مددجویانی که از حسن رفتار و اخلاق برخوردار بوده، جمعیت کیفری زندان بندرلنگه را کاهش داد.

رئیس دادگستری بندرلنگه با بیان اینکه از مشکلات زندان این شهرستان آگاه است برای هر گونه همکاری و تعامل بیشتر قول مساعد داد.

سلیمانی همچنین با فرماندار بندرلنگه دیدار و در خصوص انتقال زندان این شهرستان به خارج از بافت شهری گفتگو کرد.

وی با اشاره به اینکه زندان بندرلنگه فرسوده و وجود آن در بافت شهری مشکلات امنیتی ایجاد می‌کند خواستار تسریع در انتقال زندان به خارج از شهر شد.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: جانمایی و انتقال زندان بندرلنگه به تصویب کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان رسیده است و با تخصیص اعتبار کار ساخت آن آغاز می‌شود.

سلیمانی خواستار پی گیری تسریع تخصیص اعتبار برای ساخت زندان بندرلنگه شد.

فرماندار بندرلنگه نیز با اشاره به اینکه از زندان این شهرستان بازدید کرده و از مشکلات آن آگاه است، گفت: پیگیری تخصیص اعتبار و انتقال زندان بندرلنگه به خارج از شهر در دستور کار فرمانداری است.

زندان بندرلنگه در فضایی به مساحت 20 هکتار با رعایت حریم اماکن و تاسیسات دولتی مصوبه شورای امنیت کشور در کیلومتر 20 جاده بندرلنگه به سمت پارسیان ساخته می‌شود.

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول