اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه آغاز تعطیلات دهه فجر و نوروز صورت گرفت

بازدید استاندار هرمزگان از مرکز هماهنگی و نجات دریایی و VTS بندر رجایی

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن تعطیلات پایان سال و افزایش سفرهای دریایی، استاندار هرمزگان از مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی و مرکز VTS (کنترل ترافیک دریایی) بندر شهید رجایی دیدن کرد.

بازدید استاندار هرمزگان از مرکز هماهنگی و نجات دریایی و VTS بندر رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هر ساله با نزدیک شدن تعطیلات نوروزی هزاران گردشگر از نقاط مختلف کشور راهی استان هرمزگان می‌شوند تا تعطیلات پایان سال خود را در آب و هوای مطلوب و سواحل دل انگیز و زیبای بنادر و جزایر خلیج فارس سپری کنند.

در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل دریایی ظرفیت بنادر مسافری کشور به 13 میلیون نفر سفر افزایش یافته است.

سال گذشته بیش از 10 میلیون نفر سفر دریایی در کشور انجام شده که 98 درصد آن به استان هرمزگان اختصاص دارد.

اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای سفرهای دریایی هر ساله در ماه‌های پایانی سال با تشکیل ستاد ساماندهی سفرهای دریایی اقدام به هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، آماده‌سازی ناوگان مسافری، آموزش کارکنان و رفع نواقص موجود می‌کند.

استاندار هرمزگان به منظور آشنایی با اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی از مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی، مرکز مخابرات دریایی و VTS بندر شهید رجایی دیدن کرد و از نزدیک با نحوه برخورد با حوادث دریایی و ارتباط با شناورهای ناجی آشنا شد.

آبهای هرمزگان از جمله مناطق پرتردد دریایی کشور به شمار می‌رود. مسیرهای منتهی به بنادر قشم، حقانی، باهنر، آفتاب، چارک، کیش و هرمز از جمله مسیرهای پرتردد مسافرت‌های دریایی کشور به شمار می‌روند.

در این حوزه تأمین ایمنی شناورها و کنترل خطوط و تعیین حرکت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/2310/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول