اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

دوره آموزشی مدیریت بحران برای بانوان بندرگز برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دوره آموزشی مدیریت بحران برای بانوان شهرستان بندرگز به میزبانی فرمانداری این شهرستان در جنگل نرگس نوکنده برگزار شد.

دوره آموزشی مدیریت بحران برای بانوان بندرگز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی بعدازظهر امروز در حاشیه دوره آموزشی مدیریت بحران برای بانوان شهرستان بندرگز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: فراگیران این دوره، کارشناسان شاغل در امور بانوان ادارات و بانوان مبلّغ این شهرستان به تعداد 70 نفر هستند.

وی ادامه داد: توانمندسازی، نیازسنجی آموزش بانوان و توجه به نیازهای زنان در مدیریت خطرپذیری از اهداف برگزاری این دوره بوده است.

برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران برای بانوان در 13 شهرستان گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی تاکنون در 13 شهرستان تابعه استان برگزار شده و تنها در شهرستان گالیکش برگزار نشده است.

سمیعی با اشاره به مباحث آموزشی طرح شده در این دوره تخصصی تصریح کرد: آشنایی با اصول، قوانین و کلیات مدیریت بحران در چهار چرخه مدیریت بحران، آموزش‎های کمک‎های اولیه و امداد و نجات از جمله موضوعات آموزشی این دوره محسوب می‎شود.

وی عنوان کرد: این دوره‎ها با کمک فرمانداری‎های تابعه و به منظور گسترش فرهنگ ایمنی و تبیین نقش زنان در مدیریت بحران بلایای طبیعی برگزار شده است.

 

مشارکت دادن بانوان راهی برای تحکیم فرهنگ ایمنی در بین خانواده‎ها

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آسیب‎پذیری خانواده‎ها به ویژه زنان و کودکان در بلایای طبیعی اذعان داشت: مشارکت دادن بانوان در موضوعات آموزشی می‎تواند راه را برای تعمیق و تحکیم فرهنگ ایمنی در بین خانواده‎ها میسر کند.

سمیعی اضافه کرد: شرکت مطلوب توأم با علاقه بانوان در این دوره‎ها نشان می‎دهد که آنان علاقه‎مند به فراگیری مباحث ایمنی و افزایش نقش خود در مدیریت حوادث هستند.

وی با اشاره به حضور بانوان مبلّغ مذهبی در این دوره‎ها یادآور شد:‌ این قشر از بانوان با توجه به نفوذ در لایه‎های عام جامعه، می‎توانند نقش تأثیرگذاری در فرآیند حفظ ایمنی و توانمندسازی خانواده‎ها ایفا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع با پایان مرحله اول این آموزش تلاش خواهیم کرد تا دوره‎هایی از این قبیل در سطحی خارج از محیط‎های اداری به ویژه محلات برگزار شود.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول