اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور

سپیدپوشان بندر و آبی‌های شهر باران به‌ هم رسیدند

خبرگزاری فارس: تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی و داماش در شهرآورد گیلان به مصاف هم می‌روند، دیداری که کسب سه امتیاز آن می‌تواند پایان طلسم ناکامی‌های نیم فصل دوم گیلانی‌های لیگ برتر باشد.

سپیدپوشان بندر و آبی‌های شهر باران به‌ هم رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در یکی از دیدارهای هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، از ساعت 15:30 دقیقه عصر فردا سه‌شنبه 10 بهمن جاری تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در ورزشگاه تختی بندر انزلی پذیرای تیم فوتبال داماش گیلان رقیب هم‌استانی خود می‌شود.

شهرآورد سنتی گیلان و مصاف ملوان و داماش حساسیت‌ و جذابیت‌های خاص خود را به دنبال دارد و نگاه فوتبال‌ دوستان گیلانی را معطوف خود می‌کند.

حال و هوای نه چندان مساعد این روزهای دو تیم مذکور و نیاز مبرم ملوانی‌ها و داماشی‌ها به کسب سه امتیاز این دیدار، بیش از پیش دربی گیلان را حساس کرده است به ویژه اینکه ملوان و داماش در دیدار قبلی خود در برابر نفت تهران و مس کرمان مغلوب شدند و با شکست به استقبال شهرآورد می‌روند. 

ملوان که در نیم فصل نخست لیگ در اندازه‌های یک مدعی ظاهر شده بود، در نیم فصل دوم لیگ برتر نتوانست نتیجه مورد دلخواه هواداران خود را کسب کند و به همین دلیل تا رده دهم جدول تنزل یافت بنابراین کسب سه امتیاز این دیدار حساس می‌تواند التیامی بر زخم‌های ملوانان و هواداران آنها و نیز پایانی بر روند نامطلوب اخیر این تیم باشد به ویژه اینکه این دیدار یکی از بازی‌های خانگی ملوان هم محسوب می‌شود.

داماش نیز پس از برد در مقابل استقلال تهران در آخرین هفته دور رفت، هرگز نتوانسته در پنج بازی اخیر خود رنگ برد را ببیند و در هفته‌های اخیر نیز به دلیل ناتوانی در امر گلزنی امتیازات با ارزشی را از دست داده و به تدریج در حال ورود به منطقه خطر و بحران است.

ممکن است برد در شهرآورد که در خانه حریف برگزار می‌شود بتواند ناکامی‌های اخیر داماش را از ذهن هواداران آن پاک کند و بهانه خوبی برای آغاز دوباره داماش تلقی شود.

با وجود این انگیزه‌ها در نزد مردان انزلی‌چی و رشتی می‌توان دیداری پر افت و خیز و دیدنی را در مصاف ملوان و داماش متصور بود.

مصاف سید جلال رافخایی گلزن نخست ملوان و آقای گل فعلی لیگ برتر با مدافعان داماش یکی دیگر از نکات جالب توجه شهرآورد گیلان محسوب می‌شود ضمن اینکه مهاجمان داماش برای تبرئه خود از لقب «گل‌نزن» تمام تلاش خود را برای گشودن دروازه میزبان به کار می‌بندند.

ملوانی‌ها در این دیدار هادی تامینی را به دلیل اخراج در بازی قبلی در اختیار ندارند و داماش نیز از وجود علیرضا جهانبخش به دلیل داشتن سه اخطار محروم است.

ملوان با هدایت محمد احمدزاده تا قبل از این دیدار با کسب 32 امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و داماش گیلان نیز با سرمربیگری حمید درخشان با 24 امتیاز در مکان چهاردهم این جدول رده‌بندی است.

در این دیدار سر مربیان هر دو تیم نسبت به بازی رفت تغییر یافته است و در دیدار رفت، امید هرندی سرمربیگری داماش را به‌عهده داشت و فرهاد پورغلامی سکاندار هدایت ملوان بود.

به گزارش فارس، دیدار رفت دو تیم ملوان و داماش در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر در رشت با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول