اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت گرفت

افتتاح نخستین ایستگاه مطالعه هرمزگان در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس

خبرگزاری فارس: در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر نخستین ایستگاه مطالعه استان در فرودگاه بین المللی بندرعباس رونمایی شد.

افتتاح نخستین ایستگاه مطالعه هرمزگان در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به منظور توسعه فرهنگ مطالعه و دسترسی آسان عموم به کتاب نخستین ایستگاه مطالعه استان در دهه مبارک فجر در سالن مسافری فرودگاه بین المللی بندرعباس با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و تنی چند از مسئولان استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در آیین افتتاح ایستگاه مطالعه معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان با حضور در مراسم به اهمیت افزایش سرانه مطالعه در کشور پرداخت و به شاخص‌های استانی کتاب و کتابخوانی اشاره و از زحمات مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان تقدیر و تشکر کرد.

گل‌محمد بامری اهمیت مطالعه در توسعه فرهنگی، اجتماعی، علمی و سیاسی جامعه را کاملا مشهود دانست و اظهار داشت: اهمیت و جایگاه مطالعه و به طور خاص کتابخوانی در فرهنگ اسلامی بسیار مورد توجه و توصیه بزرگان دین بوده و ما احادیث فراوانی از پیامبر و ائمه اطهار(علیهم السلام) داریم که از اهمیت این مساله در نزد آنان حکایت می‌کند.

زینلی تختی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان نیز در این مراسم گفت: ایستگاه مطالعه یکى از برنامه‌هاى نهاد کتابخانه های عمومی کشور براى گـسترش فرهنگ مطالعه و ارتقاى سرانه مطالعه مفید است.

وی افزود: این ایستگاه ها در مراکز پرتردد مثل پایانه‌های مسافربری، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و ...  در معرض عموم مردم قرار دارد. هر ایستگاه‌ مطالعه دارای 15 عنوان با موضوعات مختلف است و کتاب‌ها به‌صورت ماهانه شارژ می‌شوند.

این آثار در موضوعاتی چون، داستان، سه کتاب برای کودکان، دو کتاب نوجوانان، زنان، تاریخ، علوم و فنون و ادبیات به ‌معنای شعر و آثاری با موضوعات دفاع‌مقدس هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های هرمزگان در پایان اضافه کرد: چهار ایستگاه مطالعه دیگر نیز در روزهای آتی در بانک صادرات، راه آهن، شهرداری بندرعباس و بیمارستان خلیج فارس افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/88001/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول