اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

سقوط طاغوت بزرگترین هنر انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: سقوط طاغوت بزرگترین هنر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

سقوط طاغوت بزرگترین هنر انقلاب اسلامی است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: اگر ملتی با عزت و سربلندی زندگی می‌کند، خواسته آن ملت است.

وی با بیان اینکه ملت ایران با انتخاب نظام جمهوری اسلامی سرنوشت خود را تغییر داد، افزود: انقلاب اسلامی آزادی و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ملت ایران خود خواستار تغییر سرنوشت خود بودند، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران هیچگاه زیر بار ظلم و ستم نرفته و سربلندی و عزت را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه در بخشی از تاریخ ننگین نظام شاهنشاهی حکومت پهلوی به عنوان ژاندارم منطقه نوکر آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست بود، افزود: رژیم پهلوی هیچ اختیاری برای اداره امور خود نداشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه ایران به عنوان ولایت پنجاه و یکم آمریکا در زمان رژیم شاهنشاهی محسوب می‌شد، افزود: حضور مستشاران نظامی آمریکا در ایران این امر را به خوبی نشان می‌داد.

وی با بیان اینکه در دوران پهلوی نشانه‌ای از پیشرفت و ترقی در جامعه مشاهده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: ایران در آن زمان از نظر اقتصادی فلج بود و مسئله‌ای به نام صنعت در کشور وجود نداشت.

*تدابیر امام موجب رهایی ملت ایران از ظلم پهلوی شد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در چنین موقعیتی امام خمینی (ره) وارد میدان شد، افزود: تدابیر امام راحل موجب رهایی ملت ایران از زیر ظلم و یوغ رژیم پهلوی شد.

وی بزرگترین هنر انقلاب اسلامی را سقوط طاغوت عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی دست بیگانگان از نظام اسلامی قطع شد، افزود: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شعار اصلی انقلاب اسلامی بود.

وی دوری از وابستگی به شرق و غرب را دستاوردهای نظام اسلامی برشمرد و گفت: توجه به اعتقادات دینی و اسلامی از دیگر دستاوردهای این نظام الهی محسوب می‌شود.

*تظاهرات مردم علیه رژیم پهلوی از مساجد آغاز شد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی علیه رژیم پهلوی از مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها آغاز شد، خاطرنشان کرد: شعارهای مردم رنگ و بوی دینی داشت.

وی رهبری امام خمینی (ره) و حضور مردم در صحنه را از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ایمان مردم و نصرت الهی از دیگر دلایل پیروزی انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/73003/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول