اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

دهه فجر را باید دهه «فتح» نامید

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: به عقیده من باید دهه فجر را دهه «فتح» نامید زیرا امام با ورود خود به ایران توانست اسلام واقعی را در ایران پیاده کند.

دهه فجر را باید دهه «فتح» نامید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در جمع گروهی از فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور اظهار کرد: تا پیش از ظهور اسلام مردم در جهل و ظلمت به سر می‌بردند اما پیامبر اکرم(ص) با دینی الهی موفق شد نور را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد و به تدریج با نفوذ اسلام در دل‌ها همه قدرت‌های جهان مجبور به کرنش در برابر آن شدند هرچند بیکار نیز نبودند و برای نابودی این دین آسمانی تلاش می‌کردند.

وی افزود: 30 نامه به سران قدرت‌های بزرگ یکی از ابزارهای دعوت جهانی نبی مکرم اسلام(ص) محسوب می‌شود و ایشان سعی فرمودند پادشاهان کشورهایی چون ایران و روم را به پذیرش حق دعوت کنند اما آن‌ها با غرور نپذیرفتند.

طرح جدایی دین از سیاست حربه دشمنان است

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان در طول تاریخ حربه‌های فراوانی علیه اسلام و مسلمانان را استفاده کرده‌اند خاطرنشان کرد: جدایی دین از سیاست یکی از این نقشه‌هاست تا اسلام تنها به جنبه‌های فردی محدود شود.

وی ادامه داد: در قرن گذشته نیز شاهد بودیم که اردوگاه‌های کمونیسم در شرق و کاپیتالیسم در غرب سعی در استعمار همه مردم به ویژه مسلمانان داشتند و در این مسیر دست به جنایات مختلفی زدند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به اقدام بزرگ امام خمینی(ره) در رهبری نهضت اسلامی بیان داشت: در آن دوران و پس از اینکه صدام ایشان را از عراق اخراج کرد هیچ کشور اسلامی حاضر به پذیرش امام امت نشدند زیرا کشورهای اسلامی آزاد نبودند و زیر سلطه غرب یا شرق زندگی می‌کردند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: امام راحل پس از عراق تصمیم گرفت به پاریس مهاجرت کند و اقامت چند ماهه ایشان در فرانسه فرصت خوبی برای تبلیغ انقلاب به وجود آورد زیرا امام توانست حرکت انقلابی مردم ایران را به درستی به جهانیان معرفی کند و اسلام حقیقی را به مردم مغرب زمین بشناساند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تاکید فراوانی بر سقوط رژیم سلطنتی داشت گفت: دولت‌های غربی در طلیعه انقلاب سعی داشتند امام راحل را از بازگشت به ایران باز دارند زیرا توطئه‌هایی در سر داشتند اما ایشان با پی بردن به نقشه‌های شوم آن‌ها به هر طریق خود را به کشور رساند و از بسته شدن فرودگاه نیز هراسی نداشت.

سران برخی کشورهای منطقه دست‌نشانده استعمارگران هستند

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: رژیم‌های سلطنتی طی سال‌ها حکومت بر ایران تنها نامی از اسلام را بر جا گذاشته بودند که نمونه آن امروز در کشورهایی چون عربستان، یمن و قطر دیده می‌شود که دست‌پرورده قدرت‌های استعماری هستند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم به صحنه آوردن قرآن و احیای امر به معروف و نهی از منکر را لازمه تشکیل نظام اسلامی دانست و افزود: به عقیده من باید دهه فجر را دهه «فتح» نامید زیرا امام با ورود خود به ایران توانست اسلام واقعی را در ایران پیاده کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه امروز ما حفظ دستاوردهای اسلام و انقلاب است؛ بزرگ‌ترین نوع حراست نیز اقدامات فرهنگی است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام هیچ‌گاه ساکت نمی‌نشینند؛ جریانات امروز سوریه نشان‌دهنده اتحاد میان غرب و برخی کشورهای اسلامی برای سرکوب حکومت این کشور است تا این دولت و ملت مقاوم را از صفحه روزگار محو کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عربستان، یمن، قطر، اردن و سایر کشورهای اسلامی خود را خادم‌الحرمین و مسلمان می‌دانند گفت: با این وجود سران این کشورها از در سازش با مستکبران وارد شده و در سوریه علیه حکومت اسد فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: موفقیت و اقتدار جمهوری اسلامی جرأت حمله را از دشمنان سلب کرده و روز به روز بر این قدرت افزوده می‌شود؛ نظام اسلامی ایران مقدمه قیام جهانی مهدوی است و این مهم در بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/78004/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول