اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد

برگزاری گفتمان دانشجویی گیلان در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری 10 گفتمان دانشجویی انقلاب اسلامی استان در دهه فجر خبر داد.

برگزاری گفتمان دانشجویی گیلان در دهه فجر

حجت‌ الاسلام والمسلمین جمال یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی در زمانی به پیروزی رسید که برای دنیای دو قطبی آن زمان قابل قبول نبود، اظهار کرد: پذیرش این مسئله که اسلام بتواند با محور روحانیت حکومت تشکیل دهد برای غرب سخت بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن با مشاهده چنین حرکت‌هایی در ایران در یافته بود که اسلام اقتدار دارد و می‌تواند در برابر بیگانگان مقاومت کند، افزود: دشمن هرگز تصور نمی‌کرد که انقلاب بتواند با درایت امام راحل پیروز شود و در جهان تاثیرگذار باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن می‌پنداشت انقلاب اسلامی مانند برخی از حرکت‌های دیگر یک رویش سطحی خواهد داشت، ادامه داد: دشمن هرگز قادر نبود از تصمیمات امام راحل با خبر شود و حرکت بعدی امام (ره) را پیش‌بینی کند.

وی ایجاد وحدت بین مردم را پس از توجه امام راحل به قدرت اسلام از مهم‌ترین عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی خواند و گفت: تمام تصمیم‌های امام(ره) با شناخت کامل از دشمن و افکار آن ها اتخاذ می‌شد از این‌رو امام (ره) توانستند بین اقشار جامعه شامل کشاورز، فرهنگی، دانش‌آموز، دانشجو، دانشگاهی، بازاری و ... وحدت ایجاد کند.

یاری، انتخاب نوع حکومت در کشور از طریق مشارکت مردم در کوتاه‌ترین زمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نخستین ضربه‌ای دانست که به دشمن وارد شد و گفت: این ضربه با حضور 98 درصدی مردم پای صندوق‌های رای در 12 فروردین 58 شدت گرفت.

به گفته وی، این واقعه برای غرب و سیستم جاسوسی‌اش قابل درک نبود اما امام راحل برای حضور مردم و جوانان در عرصه، تلاش‌های فراوانی کشیدند و مردم را با نگاهی عمیق به ایجاد یک انقلاب جهانی امید ‌دادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه نگاه‌های امام خمینی (ره) به مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... فوق‌العاده بود، اذعان کرد: تنها یک معمار مقتدر با داشتن اندیشه‌های ناب می‌تواند با چنین مهندسی انقلاب بزرگی را در جهان به وجود آورد.

وی به ایجاد جنگ تحمیلی از طرف دشمن به ایران اشاره کرد و گفت: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب یک جنگ تحمیلی را در زمانی پیش از جنگ جهانی دوم ترتیب داد به گونه‌ای که جنگ جهانی دوم پنج سال طول کشید در حالی که جنگ ایران و عراق هشت ساله بود.

یاری خاطر نشان کرد: با تمام مشکلاتی که دشمن بر سر راه کشور قرار داده بود انقلاب اسلامی شکل گرفت و رشد کرد و بزرگ شد.

به گفته وی، انقلاب اسلامی با مبانی اندیشه‌های اسلامی و سیاسی امام راحل پایه‌گذاری شد و قانون اساسی نیز بر مبانی دینی در کشور نوشته شد.

یاری، امام (ره) را فردی با درایت، مدیر و مدبر خواند و گفت: درایت امام (ره) در رهبری انقلاب و به پیروزی رساندن آن و نیز مدیریت جنگ تحمیلی زبانزد است.

وی با اشاره به اینکه پس از رحلت امام (ره) دشمن تصور می‌کرد که انقلاب نیز سقوط می‌کند، اذعان کرد: امام راحل انقلاب را هرگز متکی به شخص معرفی نمی‌کردند و همواره مردم را بر حفظ این دستاورد عظیم امید می‌دانستند و انقلاب اسلامی پس از امام راحل با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و حمایت و پشتیبانی مردم تاکنون از انواع آسیب‌ها و آفت‌های دشمن حفظ شده و آرامش امروز را مدیون خون شهدای این سرزمین هستیم.

این مسئول برخی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته‌های قرآن و تشکل‌های دینی در دهه فجر امسال را برشمرد و خاطر نشان کرد: امسال 68 محفل انس با قرآن در ایام دهه فجر در سطح استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری 89 برنامه گفتمان دانش‌آموزی و 10 گفتمان انقلاب اسلامی دانشجویی استان در دهه فجر خبر داد و متذکر شد: در این ایام 18 همایش نیز در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

ا‌نتهای پیام/84002/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول