اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت مخابرات استان زنجان اعلام کرد

افتتاح فیبر نوری زنجان به ماهنشان در دهه فجر/وجود 390 هزار مشترک تلفن ثابت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت مخابرات استان زنجان گفت: فیبر نوری مسیر زنجان به ماهنشان در ایام دهه فجر سال جاری افتتاح می‏شود.

افتتاح فیبر نوری زنجان به ماهنشان در دهه فجر/وجود 390 هزار مشترک تلفن ثابت

نیکنام جدیدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پروژه فیبر نوری مسیر زنجان به ماهنشان با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 170 میلیون ریال افتتاح می‏شود.

وی با اشاره به اینکه فیبر نوری آب‎بر به درام نیز با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در دهه فجر سال جاری به بهره‏برداری می‏رسد، خاطر نشان کرد: طول پروژه فیبر نوری زنجان به ماهنشان 112 کیلومتر برآورد شده است.

*ارتقاء اینترنتی

مدیر عامل شرکت مخابرات استان زنجان افزایش ظرفیت و تعداد کاربران اینترنتی اعم از ادارات، سازمان‎ها، شرکت‎ها و کاربران خانگی و ارتقاء کیفیت و سرعت بالاتر از اینترنت، به روز رسانی و بهره‎گیری مشترکین از سرویس‎های روز و پیشرفته، تسهیل در ارتباطات بین سازمان‎ها و ارگان‎ها و سرویس‎دهی مناسب و آسان در این منطقه به مشترکین، افزایش قابلیت بانک‎ها در زمینه خدمات ارائه شده به مردم و امکان افزایش دستگاه‎های ATM و فعالیت‎های بخش خصوصی در راستای خدمات اینترنتی را از جمله اهداف اجرای پروژه‏های فیبر نوری در استان زنجان برشمرد.

*افزایش پهنای باند در استان

وی همچنین افزایش کارایی ادارات آموزش و پرورش در زمینه ثبت‎نام اینترنتی با کیفیت بالا که باعث کاهش ترددها می‏شود را از دیگر اهداف اجرای فیبر نوری در استان زنجان دانسته و یادآور شد: افزایش ظرفیت مراکز کم ظرفیت و پوشش جاده‎‌ای استان، افزایش پهنای باند به 125 برابر وضعیت فعلی و افزایش ظرفیت انتقال 15 برابری در شهرستان ماهنشان از دیگر رویکردهای این پروژه‏ها است.

*وجود 390 هزار مشترک تلفن خانگی در زنجان

جدیدی در ادامه به مقایسه‏ی وضعیت شاخص‏های عمده مخابراتی فعلی با پیش از انقلاب در استان پرداخت و تصریح کرد: در بخش تلفن ثابت تعداد 6 هزار و 300 تلفن منصوبه وجود داشت که در حال حاضر این رقم به 390 هزار و 377 عدد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از سال 57‌6 هزار مشترک برای تلفن ثابت وجود داشته است، ادامه داد: در حال حاضر 331 هزار و 83 مشترک وجود دارد.

انتهای پیام/73006/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول