اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس- 150

صمیمی: دهه فجر فرصت مغتنمی برای آشنایی با ارزش‌های انقلاب است

خبرگزاری فارس: مسئول تربیت و آموزش عقیدتی- سیاسی سپاه استان سمنان گفت: دهه فجر فرصت مغتنمی برای آشنا کردن کودکان، نوجوانان و جوانان با ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

صمیمی: دهه فجر فرصت مغتنمی برای آشنایی با ارزش‌های انقلاب است

حجت‌الاسلام جواد صمیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، به مناسبت دهه فجر و با موضوع «انقلاب اسلامی، منویات و پایندی به ارزش‌های اسلامی» اظهار داشت: ارزش‌های انقلاب را می‏توان به ارزش‌های دفاع مقدس و غیر آن تقسیم کرد و این ارزش‌ها باید در وجود نسل حال و آینده نهادینه شود و آغاز این انتقال از گهواره با خواندن لالایی‌های هدفمند برای نوزادان است.

وی افزود: باید کاملاً با ظرافت و هنرمندانه این انتقال را از طریق برنامه‌های مختلف فرهنگی در قالب قصه، داستان، شعر و ... بیان کرد که البته سهم رسانه‌ها در این انتقال بسیار بالاست.

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی ـ سیاسی سپاه استان سمنان بیان داشت: در سنین نوجوانی و جوانی علاوه بر این باید برای آنان به ارائه الگو پرداخت و الگوهای انقلابی را جایگزین الگوهای کاذب مانند فوتبالیست‌ها و هنرمندان خارجی کرد؛ چرا که گرایش به اسطوره‌ها از خصایص دوران جوانی است.

احیای امر به معروف و نهی از منکر راهکار انتقال ارزش‌‌های انقلاب است

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی- سیاسی سپاه استان سمنان تأکید کرد: باید مراکز تربیتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان هدفمند و فعال باشد و با گماردن اساتیدی مجرب و متعهد فرهنگ اسلامی و ارزش‌های انقلاب به نسل حاضر منتقل شود.

صمیمی تصریح کرد: در بطن و متن جامعه هم احیای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر راه‌های عمومی انتقال ارزش‌های انقلاب است.

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی ـ سیاسی سپاه استان سمنان اظهار داشت: بنابراین وظیفه همه ماست که دغدغه افول ارزش‌های انقلابی را همواره در فکر و ذهن خود داشته باشیم و نگذاریم که اینک که از فضاهایی مانند دفاع مقدس و شهدا دوریم این ارزش‌های ارزشمند به ضد ارزش در جامعه تبدیل شود.

صمیمی گفت: با توجه به فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری مهم‌ترین شاخص برای شناخت ارزش‌های انقلاب دعوت به عدالت، مبارزه با فساد و همواره در خط امام حرکت کردن و پایبندی به ارزش‌های اسلامی است.

وی افزود: شاخص دیگر ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران همواره دفاع از مظلومان، نفی هر گونه سلطه و استثمار و تأکید بر کرامت انسانی و مهرورزی است.

انتهای پیام/2249/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول