اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

بیش از 2 هزار تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از وجود بیش از 2 هزار تعاونی در این استان خبر داد.

بیش از 2 هزار تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

اردلان زینل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به اهداف و عملکرد کاریابی‌ها در سطح کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: عملکرد کاریابی‌ها در در زمینه مشاوره و راهنمایی جهت انتخاب شغل، اخذ فرصت‌های شغلی، اولویت‌بندی جویندگان کار و معرفی آن‌ها بر فرصت‌های شغلی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تعداد کاریابی‌های فعال در سطح این استان را 14 مورد عنوان کرد و گفت: کاریابی‌ها می‌توانند با ثبت‌نام از متقاضیان و در دسترس بودن مدارک افراد جویای کار و ارتباط با مؤسسات و شرکت‌ها امکان جذب و بکارگیری افراد را تسهیل کنند.

نرخ بیکاری سال 90 در کهگیلویه و بویراحمد 14.1 درصد است

زینل‌زاده نرخ بیکاری در سال گذشته را 14.1 درصد بیان کرد و گفت: مهم‌ترین علل در بیکاری کهگیلویه و بویراحمد عدم وجود صنایع مادر و تخصصی در این استان، مشکلات زیرساخت‌ها (آب، برق، و...) بالا بودن هزینه سرمایه‌گذاری، عدم تناسب آموزش‌ها و تسهیلات دانشگاهی با فرصت‌های شغلی در بازار کار، ضعف فرهنگ کار گروهی و تعاونی‌ها، بروکراسی اداری در زمینه سرمایه‌گذاری و عدم تمایل سرمایه‌گذار در این استان است.

دو هزار و 701 تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

این مسئول به تعداد تعاونی‌های فعال تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: تعداد تعاونی‌ها در سطح استان دو هزار و 701 مورد با تعداد اعضای 609 هزار و 251 نفر هستند که از این تعداد 254 تعاونی در شهرستان بهمئی، هزار و 86 تعاونی آن در بویراحمد، 136 تعاونی در دنا، 580 تعاونی در شهرستان کهگیلویه و 645 تعاونی دیگر در شهرستان گچساران مستقر هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تعداد تعاونی‌های تحت پوشش این نهاد را یک‌هزار و 42 تعاونی فعال عنوان کرد و گفت: تعداد اعضای تعاونی‌های فعال 575 هزار و 988 نفر با اشتغال‌زایی یک‌هزار و 748 نفر مشغول به فعالیت است.

فعالیت 343 تعاونی در بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

زینل‌زاده گفت: 44 تعاونی در زمینه تأمین نیاز مصرف کنندگان، 36 تعاونی در زمینه حمل‌ و نقل، 321 تعاونی در حوزه خدمات، 21 تعاونی در حیطه عمرانی 146 تعاونی در حوزه صنعتی، 343 تعاونی در زمینه کشاورزی، 86 تعاونی مسکن و 17 تعاونی در زمینه معدنی فعالیت دارند.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول