اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد:

ایجاد 806 شرکت تعاونی دهیاری در کشور/ 26 هزار روستا دهیاری دارند

خبرگزاری فارس: معاون سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور گفت: در حال حاضر 26 هزار روستا دارای دهیاری هستند که به زودی موانع استخدامی دهیاران این تعداد روستا رفع می‌شود.

ایجاد 806 شرکت تعاونی دهیاری در کشور/ 26 هزار روستا دهیاری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،  محسن کوشش‌تبار عصر امروز در همایش منتخبان دهیاران استان خوزستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جدی دولت رفع مشکلات و محرومیت‌ها از روستاها است.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات و رفع محرومیت روستاها به تعامل و همفکری همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه تأمین نیازهای مالی برای تامین زیرساخت‌ها نیاز است.

معاون سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 37 هزار روستا در سطح کشور وجود دارد که تا پایان برنامه‌ پنجم توسعه، تمام این روستاها باید دارای دهیاری شوند.

وی با اشاره به اینکه در حاضر تنها 26 هزار روستا دارای دهیار هستند، افزود: طبق آمار موجود هم‌اکنون 50 درصد از دهیاران کشور دارای مدرک دانشگاهی و 83 درصد نیز دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا هستند.

کوشش‌تبار در ادامه با اشاره به نقش مهم دهیاری‌ها برای رفع مشکلات روستاها گفت: در حال حاضر مسئولیت مهم و خطیر دهیاری‌ها برای همه مسئولان کشور اثبات شده و امیدواریم روز به روز این جایگاه تقویت یابد.

وی تصریح کرد: پروژه‌هایی که تاکنون توسط دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی‌ دهیاران انجام شده و یا در حال پیگیری است، قابل مقایسه با دیگر دستگاه‌ها نیست و این گواه روشنی از میزان اعتمادی است که به دهیاری‌ها شده است.

معاون سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در ادامه اظهار داشت: تاکنون بیش از 806 شرکت تعاونی دهیاری در کشور راه‌اندازی شده است که  امیدواریم این تعداد در آینده‌ای نزدیک افزایش یابد.

وی در ادامه مشکل اصلی دهیاران را عدم اختصاص بودجه مورد نیاز به ویژه در بخش عمرانی عنوان کرد و گفت: اگر به دهیاران، اعتبارات زیرساختی مناسبی تزریق شود، مهاجرت از روستاها روند معکوس پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار دادن و اعتبار گرفتن منوط به ارایه عملکرد است، یادآور شد: با توجه به میزان عملکرد دهیاری‌ها در سطح روستاها بایستی از لحاظ تزریق مالی به آنها کمک‌های جدی صورت بگیرد.

کوشش‌تبار در پایان اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان ارایه بودجه 92، در حال تعامل با نمایندگان مجلس هستیم تا در زمینه اختصاص ردیف بودجه به دهیاری‌ها گام‌های جدی برداشته شود.

انتهای پیام/2329/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول