اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری گلستان:

8 هزار تشکل و تعاونی ثبت شده در گلستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری گلستان از ثبت 8 هزار تشکل و تعاونی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تعاونی 70 درصد فعال و 30 درصد نیز به صورت غیرفعال هستند.

8 هزار تشکل و تعاونی ثبت شده در گلستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله وفایی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: عمده تعاونی‎های استان در بخش کشاورزی است و 70 درصد تعاونی فعال با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند.

وی خطاب به مدیران دستگاه‎های اجرایی استان ابراز داشت: پرداختن به این تشکل‎ها و استفاده از ظرفیت‎های آنان اگر به خوبی اتفاق بیفتد یقینا تحولات خوبی در توسعه استان شاهد خواهیم بود.

برای نخستین‎بار در گلستان استفاده از ظرفیت تشکل‎ها را در سطح کشور انجام داد

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری گلستان در خصوص روند تعاونی و تشکل‎های اقتصادی استان تصریح کرد: برای نخستین‎بار در گلستان استفاده از ظرفیت تشکل‎ها و تعاونی‎ها را در سطح کشور انجام داد و این مهم در دستور کار جدی شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان قرار دارد.

وفایی با بیان اینکه سیاست‎های اصل 44 قانون اساسی به استفاده از ظرفیت تعاونی‎ها تاکید دارد، متذکر شد: فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای سیاست‎های کلی توسعه بخش‎های غیردولتی به روسای سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر فعال شدن بخش خصوصی بوده است.

تشکیل کمیته‎ای برای استفاده از توان تعاونی‎ها برای سند ارتقاء ارزش‎‎افزوده گلستان

وی به سند ارتقاء ارزش‎‎افزوده استان و مصوبه کارگروه توسعه و برنامه‎ریزی اشاره کرد و افزود: بر اساس این سند مکلف شدیم برای استفاده از توان تعاونی‎ها و تشکل‎ها مخصوصا بخش کشاورزی کمیته‎ای با مسئولیت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان تشکیل شود.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری گلستان به اعلام رسمی حمایت از تولید توسط سازمان نظام کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: این سازمان بیان داشته بدون اینکه ریالی بابت دستمزد از کشاورزان دریافت کند با آنها قرارداد ببندد و اگر ارزش افزوده‎ای ایجاد شد از مازاد آن طی قرارداد پنج ساله، 20 درصد مازاد تولید را به عنوان دستمزد دریافت کند.

انتهای پیام/2307/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول