اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی قزوین خبر داد

برگزاری 49 مجمع عمومی تعاونی‌های تولیدی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی استان قزوین از برگزاری 49 مجمع عمومی عادی تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، تولیدی و زنان روستایی در سطح استان قزوین در بهمن و اسفند ماه جاری خبر داد.

برگزاری 49 مجمع عمومی تعاونی‌های تولیدی در قزوین

ناطق معین‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری 49 مجمع عمومی تعاونی‌ها طی بهمن و اسفند ماه جاری اظهار داشت: تعاونی‌ها نهادی شرکتی، قانونی و خودگردان هستند و مجمع عمومی نیز بالاترین رکن این نهاد‌ها به حساب می‌آید.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین افزود: اعضای تعاونی‌‌ها نیز سهامداران یا همان مردم هستند که در شکل‌گیری تعاونی‌ها بسیار مؤثر بوده و کشاورزان صاحب شرکت‌های تعاونی محسوب می‌شوند.

وی حضور اعضای تعاونی‌ها در مجامع سالیانه شرکت‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه مجمع عمومی در شرکت‌های تعاونی عالی‌ترین مرجع اخذ تصمیم و ابراز اراده جمعی اعضا در اداره امور تعاونی می‌باشد به همین منظور حضور اعضا در مجامع امری ضروری و بسیار است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها در مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده بیان کرد: در مجامع عمومی که با حضور نیمی از تعداد اعضا به‌ علاوه یک نفر برگزار می‌شود درباره اداره امور تعاونی، انتخاب هیئت مدیره و مشخص کردن برنامه‌های کاری و سیاست‌های فعالیتی آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی عنوان کرد: در مجامع عمومی فوق‌العاده تعاونی‌ها نیز مواردی مانند کاهش، افزایش و یا تغییر در مواد اساسنامه شرکت، انحلال، ادغام در تعاونی‌های دیگر مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم لازم اتخاد می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین عنوان کرد: رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره حساب سود و زیان شرکت تعاونی پس از استماع گزارش هیئت مدیره، بازرس یا بازرسان از مهم‌ترین موارد تشکیل مجمع عمومی عادی محسوب می‌شود.

معین‌الدین ادامه داد: انتخاب هیئت مدیره و بازرسان واجد شرایط برای رسیدگی به گزارش‌ها و پیشنهادهای حساب رسان بر اساس نتایج حساب رسی و اتخاذ تصمیمات لازمه از دیگر محور‌های مجمع عمومی عادی به حساب می‌آید.

معین‌الدین تصریح کرد: تعیین خط مشی و برنامه‌های تعاونی‌ها، تصویب بودجه سالانه، تعیین ضوابط لازم برای پرداخت احقاق، دستمزد، تصویب آیین‌نامه‌های تعاونی‌ها نیز توسط مجامع عمومی عادی بررسی و کارشناسی می‌شود.

وی افزود: جلسات مجمع عمومی عادی تعاونی‌ها هر سال طبق اساسنامه مورد عمل تشکیل می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به وظایف این سازمان در حوزه تشکل‌های تعاون روستایی اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی در حوزه تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، تولیدی و زنان روستایی سه وظیفه هدایتی، حمایتی و نظارتی را دنبال می‌کند.

معین‌الدین خاطر نشان کرد: وظیفه نظارتی تعاون روستایی نیز در ارتباط با عملکرد و فعالیت‌های شرکت تعاونی بوده و به‌ صورت حساب رسی و جلسات کمیته کنترل نظارت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/77005/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول