اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

آسیب‌های دوران کودکی در اردبیل بسیار پایین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: حفظ سلامت کودکان یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی بهزیستی است به طوریکه در استان اردبیل آسیب‌های دوران کودکی بسیار پایین و در حد اندک است.

آسیب‌های دوران کودکی در اردبیل بسیار پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در کارگروه تخصصی کودک و نوجوان در اردبیل اظهار داشت: اگر امروز از آسیب‌هایی همچون کودک آزاری و کودکان کار سخن به میان می‌آید همه نشانه این واقعیت است که گاه به دلیل ناملایمتی خانواده‌ها و وضعیت معیشتی آنها کودکان گرفتار آسیب‌ها و مشکلاتی می‌شوند که با درایت و دقت نظر بیشتر می‌توان آنها را به حداقل رساند.

وی تصریح کرد: در مقایسه آماری در استان اردبیل کودکان کار نمود کمتری دارد به طوری که بهزیستی به عنوان متولی در این حوزه سعی کرده است با بررسی دقیق موضوع علل و عوامل برخی از این آسیب‌ها را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

احمدیان خاطر نشان کرد: هر چند آمار دقیقی از کودکان آسیب‌دیده اجتماعی در استان اردبیل وجود ندارد ولی براساس برخی از آمار غیررسمی کودک آزاری آن هم در سنین زیر 10 سال به شکل آزاردهنده‌ای مشاهده می‌شود که سعی کردیم با راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی چنین آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

این مسئول با بیان اینکه در کنار فراهم کردن برخی از شرایط و موقعیت‌ها آموزش کودکان در مهدها با هدف کاستن از آسیب‌ها در این حوزه ملموس و مشهود به نظر می‌رسد، اضافه کرد: ضعف برنامه‌های حمایتی کودکان آسیب‌دیده با تقویت همکاری دستگاه‌های اجرایی دیگر در حال برطرف شدن است به طوری که ما با همکاری نیروی انتظامی سعی کردیم بسیاری از این آسیب‌ها را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی یکی از خلأهای تربیتی حوزه کودک و نوجوان را ضعف‌های عمده در آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان برشمرد و بیان کرد: با وجود اهمیت این موضوع در اجرایی شدن برنامه‌ها در این حوزه نتوانستیم آن‌گونه که شایسته بوده توفیقی به دست آوریم که در این باب باید تعامل و همراهی خوبی را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با ابراز خرسندی از راه‌اندازی کارگروه تخصصی کودک و نوجوان با هدف مطرح شدن این آسیب‌ها و تهدیدها یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از آموزه‌های دینی و اسلامی سعی شده حقوق جهانی کودک مورد توجه قرار گیرد اما همچنان به نظر می‌رسد گاه این حقوق بر مبنای آموزه‌های اسلامی و اندیشه پاک قرآنی مورد صیانت قرار نگرفته که در این باب ضرورت دارد با تغییر در نگرش‌ها در این حوزه بتوانیم موفق عمل کنیم.

احمدیان همچنین از ضعف محتوایی کتب تولید شده در حوزه کودکان و همچنین نابسامانی در عرضه اسباب‌بازی‌های نامناسب انتقاد کرد و ادامه داد: گاه آثار تولید شده در گروه سنی کودکان و نوجوانان هیچ همخوانی با نیازهای فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی نسل سوم و چهارم انقلاب ندارد که در این باب ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر نیازمندی‌ها شناسایی شده و در رفع آنها اقدام لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/62001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول