اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس مطرح کرد

کاهش آسیب‌های اجتماعی با افزایش فعالیت‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش برنامه‌های قرآنی می‌توان آسیب‌های اجتماعی را در استان قزوین کاهش داد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با افزایش فعالیت‌های قرآنی

حجت ‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم قزوین در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های قرآنی در استان قزوین افزایش یابد، اظهار داشت: با افزایش این فعالیت‌ها می‌توان اقشار مختلف جامعه را از آسیب‌های اجتماعی حفظ کرد.

حسینی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای نسبت به گذشته در استان قزوین صورت نگرفته است، اذعان داشت: اکنون در حال بررسی فعالیت‌های قرآنی سازمان‌های مربوطه هستیم تا با شناخت معایب و مشکلات برای رفع آنان اقدامات لازم صورت گیرد تا با انجام این عمل فعالیت‌های قرآنی این استان ارتقا یابد و بتوان تعداد بیشتری از آحاد جامعه را جذب قرآن کریم کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های قرآن کریم اهمیت ویژه‌ای دارد، بیان کرد: با برپایی این نمایشگاه؛ کتاب، لوح فشرده و نرم‌افزارهای قرآنی به آحاد جامعه معرفی می‌شود تا آنان با توجه به نیازشان از این محصولات فرهنگی بهره‌برداری کنند.

وی ابراز داشت: خیلی از افراد قرآنی در برپایی نمایشگاه‌های قرآن کریم با یکدیگر آشنا می‌شوند و کارهای جدید قرآنی را به یکدیگر معرفی می‌کنند تا بهتر بتوانند محصولات فرهنگی را خریداری و از آن ها استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه‌های قرآن کریم آثار و برکات فراوانی در جامعه دارد، اذعان داشت: با برپایی این نمایشگاه‌ها اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان، نوجوانان و والدین بیش‌تر با محصولات فرهنگی و قرآنی آشنا می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه برخی از والدین در جامعه عنوان می‌کنند که محصولات فرهنگی و قرآنی کتاب و نرم‌افزار مطلوبی ندارد که با خریداری این محصولات فرزندانشان را جذب امور قرآنی کنند، اظهار داشت: با برپایی نمایشگاه‌های قرآن کریم می‌توان کتاب و لوح‌های فشرده قرآنی را به این والدین معرفی کرد تا با خریداری از این محصولات فرزندانشان را مورد تعلیم و تربیت قرآن کریم قرار دهند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روایات و احادیث اهل‌ بیت (ع) به نقش والدین در تربیت و تعلیم قرآنی فرزندان‌شان تاکید شده است، عنوان کرد: بر این اساس باید پدران و مادران در تربیت فرزندانشان مصصم باشند و به آنان آداب و چگونگی زندگی طبق قرآن کریم را آموزش دهند.

این مسئول متذکر شد: والدین با تربیت و تعلیم قرآنی فرزندانشان می‌توانند آنان را با قرآن کریم آشنا کنند و با تحقق این هدف ارتباط‌شان را با این کتاب آسمانی و خداوند متعال ارتقا دهند.

حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگی و آموزشی در تربیت قرآنی دانش‌آموزان نقش بسزایی ایفا می‌کند، اذعان داشت: این نهاد می‌تواند فرامین و شیوه رفتار قرآنی را به آنان تعلیم دهد تا اخلاق معنویشان ارتقا یابد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سایر نهادها و سازمان‌های قرآنی از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی همت کنند تا جوانان و نوجوانان قرآنی را با قرآن کریم بیش‌تر آشنا کنند.

این مسئول اضافه کرد: این نهادها با سرمایه‌گذاری بیش‌تری در برنامه‌های فرهنگی از جمله برگزاری مسابقه‌های قرآنی می‌توانند تعداد بیشتری از جوانان را به فعالیت قرآنی جذب کنند.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول