اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

جوانان ما باید با ماهیت وهابیت آشنا شوند/محور ولایت آسیب وهابیت را دفع می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: شایسته است جوانانمان را با خطرات و آسیب‌های فرقه‌های ضاله‌ای همچون وهابیت، بهاییت و سلفی‌ها آشنا کنیم و اجازه ندهیم آنها به دلیل گره‌های کور ذهنی در دام آنها گرفتار شوند.

جوانان ما باید با ماهیت وهابیت آشنا شوند/محور ولایت آسیب وهابیت را دفع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام احمد شجاعی صبح امروز در گردهمایی دانشجویان با موضوع وحدت و شناخت توطئه‌های استکبار در اردبیل اظهار داشت: گاهی برداشت‌های منفی صورت می‌گیرد که چگونه وهابیت علیه اهل سنت صحبت می‌کند در حالی که این گروه از بین اهل سنت برخاسته که باید در این زمینه مسائل و موارد مختلف بازگو شود که وهابیت جدا از اهل سنت هستند و تفکرات آنها هیچ سنخیتی با اندیشه‌های اهل سنت ندارند.

وی گفت: هر چند هر وهابی خود را از نظر مذهبی اهل سنت معرفی می‌کند، ولی هر اهل سنتی وهابی نیست چرا که وهابیت به عنوان فرقه ضاله و منحرف نه تنها شیعه را ضد خود می‌دانند، بلکه به اعتقادات اهل سنت نیز وقعی ننهاده و به آن اهمیت نمی‌دهند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل تاکید کرد: وهابیت تنها مشکلشان با تشیع نیست، بلکه اولین گروهی که با آن درگیر شدند اهل سنت بوده چرا که آنها جز اندیشه باطل خود هیچ اندیشه دیگری را قبول ندارند.

شجاعی اذعان داشت: آنها نسبت به اعتقادات اهل سنت هیچ پایبندی و اهمیتی قائل نیستند و به صراحت می‌توان گفت ردپای انگلیس و صهیونیسم را در اندیشه آنها می‌توان مشاهده کرد.

وی به ابهامات مختلف اندیشه انحرافی وهابیت در جدا کردن خط و مرزشان از اهل سنت اشاره کرد و ادامه داد: فرقه وهابیت به عنوان یک فرقه تند‌رو سعی می‌کند همه تفکرات و اندیشه‌های شیعی و سنی را زیر سئوال برده و هر کس را مخالف خود ببیند، محکوم به شکست و حتی کشتن بداند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: جوانان ما باید در دانشگاه‌ها،‌ حوزه‌های علمیه و مدارس با آسیب‌ها و خطرات گروه‌های انحرافی گروه‌های وهابیت، بهاییت، عرفان‌های کاذب و فرقه‌های انحرافی آشنا شده و با پاسخگویی به شبهات آنها زمینه روشنگری و آگاهی‌بخشی بیش از هر زمان دیگر فراهم آید.

شجاعی یادآور شد: لازمه این امر ایجاد فضای هم‌اندیشی و برپایی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در مراکز علمی و دانشگاهی است تا علل و عوامل شکل‌گیری گروه‌های انحرافی دقیق و روشن تبیین شده و بیش از هر زمان دیگر در هوشیاری و مراقبت از توطئه‌های دشمنان تاکید شود.

وی افزود: البته محور ولایت و رهبری در این موضوع به عنوان مولفه اصلی وحدت و همدلی جامعه مهم و اساسی به نظر می‌رسد، چرا که اگر مسلمانان بر همین مدار گرد هم بیایند بسیاری از مشکلات و ترفندهای برخاسته از اندیشه دشمنان خنثی می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل خاطرنشان کرد: هم اهل سنت و هم اهل شیعه به اصل ولایت معتقد هستند و بر همین اساس با اعتقادی که به قرآن، سیره نبی گرامی اسلام و اهل بیت دارند، قطعاً به مولفه‌های واقعی وحدت دست یافته و با احترام به عقاید و سنن می‌توانند عزت و آبروی جهان اسلام را بیش از گذشته ارتقا بخشند.

شجاعی به مجاهدت امام شافعی به عنوان شخصیت قابل احترام در بین اهل تسنن اشاره کرد و گفت: در تمام کتب اهل سنت به موضوع ولایت و طرفداری از اندیشه علوی تاکید شده و به نظر می‌رسد در چنین اندیشه‌ و تفکری تفرقه بی‌معناست.

وی افزود: در عصر معاصر نیز نمود و جلوه‌ای از اندیشه ولایی را در رهبری امام خمینی و همچنین مقام معظم رهبری می‌توانیم مشاهده کنیم که همیشه بر وحدت شیعه و سنی تاکید داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل عنوان کرد: این توجه به حدی بوده که رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان اعلام کردند که از صدا و سیمای مرکز کردستان پنج وعده اذان اهل سنت پخش شود و در کنار آن در این مناطق به وحدت و همدلی بیش از گذشته تاکید شده است.

شجاعی به آثار و برکات این وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز پرچمدار عزت و سرافرازی جهان تشیع و تسنن است و قطعاً در این مسیر منادی و پیشرو خواهد بود.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول