اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

آگاهی نداشتن از ماهیت انقلاب برای نظام آسیب‌زاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: فقدان بصیرت و نداشتن آگاهی کامل از ماهیت انقلاب و نظام و جاهلیت نسبت به عوامل پیروزی انقلاب می‌تواند آسیب‌هایی برای نظام داشته باشد.

آگاهی نداشتن از ماهیت انقلاب برای نظام آسیب‌زاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر خورموج که با حضور اقشار مختلف مردم مومن و خداجوی در مصلی امام خامنه‌ای این شهر اقامه شد ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی از هیئت رزمندگان اسلام، ستاد نماز جمعه، فرماندار، هلال احمر، شهرداری، منطقه دوم دریایی ارتش، آموزش و پرورش ، تعاون روستایی، دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در برگزاری همایش بزرگ طلاب و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات سراسر استان که در خورموج برگزار شد، تقدیر کرد.

امام جمعه خورموج ضمن تبریک دهه فجر افزود: انقلاب اسلامی معجزه بزرگ قرن حاضر در جهان است.

وی یادآور شد: خداوند ما را متنعم به وجود نعمت حضرت امام خمینی (ره) با رهبری‌های پیامبرگونه‌اش کرد و در تداوم آن مقام معظم رهبری وارد عرصه شدند و خداوند این نعمت را شامل حال ما کرد.

مصلح یکی ازعوامل انقلاب که منجر به سقوط نظام دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی در کشور شد را حضور مردم در صحنه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: شعار حکومت و نظام اسلامی سرداده شده و موفق شدیم در دنیای مادی و پر از ظلم، ستم، استبداد، استعمار و استکبار حکومت اسلامی تشکیل دهیم.

وی افزود: اعتقادات و باورهای دینی مردم و نگاه کردن به جامعیت اسلام یکی دیگر از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی وجود رهبری بی‌بدیل و بی‌نظیر حضرت امام (ره) را از دیگر عوامل پیروزی نظام مقدس جمهوری در برابر رژیم شرک شاهنشاهی دانست.

وی افزود: دوست و دشمن به عظمت و بزرگی حضرت امام خمینی(ره) اذعان می‌کنند حتی کسانی که بت‌پرست هستند.

رمز موفقیت امام خدایی بودن ایشان بود

مصلح گفت: رمز موفقیت امام خمینی(ره) خدایی بودن امام بود و امام غیر از خدا هیچ چیز برایش مطرح نبود.

وی سومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران را حضور گسترده مردم اعم از شهری و روستایی بیان کرد و افزود: فقیر و غنی، روحانیت و دانشجو و تمام اقشار همه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند.

مصلح اضافه کرد: ممکن است انقلاب آسیب‌هایی هم داشته باشد، فقدان بصیرت و نداشتن آگاهی کامل از ماهیت انقلاب و نظام و جاهلیت نسبت به عوامل پیروزی انقلاب می‌تواند آسیب‌هایی برای نظام داشته باشد.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: باید از ظاهر افراد پرهیز کرد زیرا سابقه افراد در گذشته و به تنهایی نمی‌تواند ارزش آفرین باشد سابقه اگر حفظ شود ارزش آفرین است.

وی اضافه کرد: کسی که دارای سابقه است ولی از قطار انقلاب پیاده شود نمی‌تواند این سابقه برای او ارزش آفرین باشد.

مصلح گفت: ریاست‌طلبی، جاه‌طلبی و مقام‌پرستی یکی از غریزه‌هایی است که اگر انسان مبتلای به آن شد دچار استبداد رای می‌شود و حرف دیگران را نمی‌پذیرد.

مردم ایران همچنان در برابر استعمار و استبداد ایستادگی می‌کنند

وی یادآور شد: دشمن از اول پیروزی انقلاب نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی توطئه‌های مختلفی انجام داده است که آخرین ضربه‌های دشمن تحریم‌های اقتصادی و هدف از آن هم پشیمان کردن مردم از ادامه انقلاب اسلامی است که باید بداند تا مردم نفس در بدن دارند کوچکترین اجازه را به دشمن نخواهند داد.

خطیب نماز جمعه خورموج افزود: همانطور که در 34 سال با همه سختی‌ها در برابر استکبار جهانی مقاومت کردیم باز هم در مقابل دشمن خواهیم ایستاد و از نظام و انقلاب دفاع خواهیم کرد.

مصلح گفت: ما باید در خط رهبری حرکت کنیم زیرا دارای رهبری بصیر هستیم و قبل از توطئه‌های دشمن حضرت آقا از آن خبر دارد و پیش‌بینی می‌کند.

وی نقش همافران و ارتش در پیروزی انقلاب را مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از کسانی که پادگان را ترک کرد و به خیل عظیم جمعیت پیوست شهید میربهزاد شهریاری اولین شهید نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی بود.

وی به حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به حومه سوریه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی احمق است و هنوز جنگ 33 روزه، 22 روزه و جنگ هشت روزه که در هر کدام از این جنگ‌ها با خاری شکست خورده است، درس نشده است.

انتهای پیام/66001/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول