اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

تفرقه مهم‌ترین آسیبی است که نظام اسلامی را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: تفرقه و دودستگی مهم‌ترین آسیبی که از جنبه داخلی می‎تواند اساس نظام را به مخاطره بیندازد و دشمنان نظام را به اهداف خود نزدیک‌تر کند، است.

تفرقه مهم‌ترین آسیبی است که نظام اسلامی را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ ایران، اسلام و جهان است به طوری که رخدادی عظیم و تأثیرگذار در نیمه‌ی دوم قرن بیستم به شمار می‌آید و موجب بسیاری از تحولات و دگرگونی‌های سیاسی در جهان شده است. اهمیت این رویداد تاریخی در این است که از یک سو معادله‌های سیاسی استکبار را در ادامه تقسیم استعماری جهان به دو قطب شرق و غرب بر هم زد و از سوی دیگر یکی از مقتدرترین رژیم‌های وابسته به قدرت‌های بزرگ را در کشوری که از نظر استراتژیکی و اقتصادی با اهمیت بود ریشه‌کن کرد. مهم‌تر از آن با ایجاد آگاهی عمیق در میان ملت‌های مسلمان، زمینه جنبش‌ها، حرکت‌ها و تحولات سیاسی مهمی را فراهم آورد. ظهور این جریان سیاسی بار دیگر اسلام را به عنوان یک قدرت برتر در سطح جهان مطرح و چشم‌اندازی امید‌بخش برای حرکت به سوی بازیابی خویشتن و ایستادگی در برابر استبداد و استکبار پیش روی مسلمانان قرار داد. به همین جهت بسیاری از نویسندگان خارجی اذعان نموده‌اند که انقلاب اسلامی ایران و تحولات ناشی از آن پدیده‌ای شگفت‌انگیز است که موجبات شگفتی جهانیان را فراهم کرده و بر تمامی تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های غرب در مورد ایران خط بطلان کشیده است.

اما انقلاب اسلامی ایران به دلیل داشتن ماهیت دینی از همان ابتدا تاکنون به شدت از سوی قدرت‌های غرب و شرق در معرض هجمه‌های متعدد و گوناگونی بوده که این مسئله می‌تواند برای حیات و استمرار آن‌ تهدید بسیار بزرگی باشد.

در همین راستا، دوام و استمرار انقلاب اسلامی، ضرورت بحث از آسیب‌شناسی انقلاب را ایجاب می‌کند. چه اینکه در مسیر پیدایش، رشد و تداوم هر پدیده‌ای، ممکن است آسیب‌ها و آفت‌هایی بروز کند که مانع تحقق یا استمرار آن شود، از این رو اگر پدیده‌ای بخواهد ایجاد گردد یا دوام پیدا کند، باید علاوه بر وجود مقتضی، مانع یا موانعی وجود نداشته باشد. موانع همان آسیب‌ها و آفت‌هایی هستند که اگر زدوده نشوند، ادامه حیات آن پدیده را با مشکلات جدی روبه رو می‌سازد. برهمین اساس آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی ایران، به معنی بررسی واقع‌بینانه مشکلات، اشکالات، انحرافات، آفات، تحریفات و موانع رشد و کمال انقلاب اسلامی است و پر واضح است که عدم شناسایی و غفلت از پژوهش‌های آسیب‌شناسانه، می‌تواند موجب تاخیر و یا حتی عدم دستیابی به اهداف و آرمان‌های انقلاب شود. انقلاب اسلامی ایران نیز که با سرمایه‌ای عظیم و با تقدیر الهی و براساس باور و ایمان مردم معتقد و متدین و با الهام از قرآن مجید، به ثمر رسیده است، نیازمند بازبینی واقع‌بینانه آفات و موانع رشد و کمال است.

هیچ حکومتی هرچند از لحاظ سیاسی و اقتصادی و نظامی قوی باشد به طور کامل مصون از آسیب نخواهد بود. بنابراین در هر حکومتی امکان آسیب‌پذیری و زمینه‌های آن وجود دارد و مراد از آسیب‌شناسی بررسی مجموعه‌ای از خطراتی است که می‌تواند یک نظام سیاسی کارآمد را تضعیف و یا حتی آن را از پای درآورد و همچنین هر انقلابی در سیر تکاملی خود و در رسیدن به اهداف خود دارای فراز و فرودهایی است که عبور از آن‌ها مستلزم درایت و دقت است و انقلاب اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در همین رابطه گفت‌و‌گویی با احمدرضا بسیج رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک واقعیت نوظهور در صحنه‌های سیاسی و فرهنگی اجتماعی جهان همانند اصل دین ضمن دستاوردهای بسیار ارزشمند و مهمی که به دست آورده از  طرف پاره‌ای از تهدیدها و آسیب‌ها همواره در معرض خطر قرار دارد.

احمدرضا بسیج با تقسیم آفات و خطرهای فراروی انقلاب اسلامی به دو دسته داخلی و خارجی، افزود: در این دو حوزه آسیب‌هایی وجود دارد که هر کدام به نحوی می‌تواند به نظام آسیب برساند و تداوم و استمرار آن را با چالش روبرو کند.

* غفلت از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی منشاء آسیب‌پذیری‌ها است

وی با اشاره به آسیب‌های داخلی نظام، تصریح کرد: فراموشی و غفلت از اهداف و آرمان‌های والا و نخستین انقلاب اسلامی آسیب بسیار جدی و بزرگی است که هم می‌تواند عامل آسیب‌های دیگر شود و هم خود معلول عوامل متعددی است.

بسیج، عملیات روانی و تبلیغات سوء را مهم‌ترین عامل فراموشی آرمان‌های انقلاب برشمرد و گفت: تحت تاثیر قرار گرفتن مردم به واسطه عملیات روانی دشمن در حوزه جنگ نرم که از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند در همین راستا است.

* مسئولان مردم را در صحنه‌های حساس نظام فعال نگه دارند

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به تاریخ صدر اسلام، اذعان داشت: تجربه صدر اسلام این نکته مهم را گوشزد می‌کند که مردم هر قدر از زمان پیامبر(ص) فاصله گرفتند به دلایلی از اعتقاداتشان به دین و ایمان و انقلاب و ارزش‌ها کاسته شد و این هنر دولت‌مردان است که بتوانند مردم را همچنان در صحنه‌های مختلف باقی نگه دارند که خوشبختانه در این مورد نظام تاکنون موفق عمل کرده است اما در هر حال غفلت از آن می‎تواند آسیب‌زا باشد.

بسیج با بیان اینکه انجام مسئولیت‌های یک جامعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ذاتا دشوار است، گفت: این امر زمانی دشوارتر می‎شود که شرایط غیرطبیعی، سخت، شکننده و همراه با کارشکنی‌های عدیده‌ای دشمنان و مخالفان داخلی و خارجی همراه باشد.

* تعهد و تخصص در ایفای مسئولیت‌ها ضروری است

وی بر ضرورت ملازمت تعهد و تخصص در ایفای وظایف و رسالت‌ها تاکید کرد و افزود: هرگاه کسانی که در مسند کاری قرار می‌گیرند علی‎رغم داشتن تعهد و باور به انقلاب و ارزش‌های آن از علم کافی یا دقت و توجه لازم برخوردار نباشند یا توانایی حمل این بار را از اساس برنتابند تهدیدی جدی برای نظام محسوب می‎شود.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ جهان متاثر از صهیونیسم و استکبار جهانی است، ابراز داشت: بر این اساس اگر مسئولان هر قدر بیشتر و بهتر به این دستورالعمل‌های اقتصادی و فرهنگی غرب عمل کنند بیشتر از ارزش‌های دینی و انقلابی ایران فاصله می‎گیرند و این امری است که متاسفانه کم و بیش با آن مواجه بوده و هستیم.

بسیج با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد، افزود: اگر بر اثر غفلت کسانی بر سرکار بیایند که اعتقادی به ارزش‌های انقلابی و دینی نداشته باشند، غفلت دستگاه‌های نظارتی در این رابطه گناهی نابخشودنی است.

وی، خستگی برخی از مسئولان اجرایی از انجام کارها را از دیگر آسیب‌های داخلی برشمرد و گفت: خستگی و به پیروی از آن کنار رفتن نیروهای کارآمد و موثر در حوزه‌های مختلف آسیب دیگری است که متاسفانه گاهی با این ویژگی هم مواجه بوده‌ایم.

* تفرقه مهم‌ترین آسیب داخلی نظام است

بسیج بر ضرورت حفظ وحدت در کشور تاکید و تصریح کرد: مهم‌ترین آسیبی که از جنبه داخلی می‎تواند اساس نظام را به مخاطره بیندازد و دشمنان نظام را به اهداف خود نزدیک‌تر کند، همان چیزی است که بارها حضرت امام خمینی(ره) افراد را نسبت به آن توجه دادند و مقام معظم رهبری نیز فراوان از آن یاد کردند و آن بحث تفرقه و دودستگی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد متذکر شد: تا زمانی که وحدت جامعه حفظ شود و مردم و مسئولان علی‎رغم تفاوت‎های سلیقه‌ای و روش و منش متفاوت، یک روش را دنبال کنند، انقلاب آسیب نمی‎بیند.

* تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری نظام را بیمه می‌کند

بسیج، تبعیت از دستورات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را کارگشای امور کشور دانست و اظهار داشت: عدم توجه به فرمان‌ها و دستورات مقام معظم رهبری آسیب بزرگی است، در حالی که با تبعیت بی‌چون و چرا از ایشان می‌توان نظام و کشور را در برابر آسیب‌ها و آفات مصون نگاه داشت.

وی با اشاره به آسیب‌های خارجی، اذعان داشت: آسیب‌ها، آفت‌ها و تهدیدهایی که از خارج انقلاب اسلامی را نشانه گرفته هرچند امر جدیدی نیستند اما بر گستردگی آن‌ها روز به روز افزوده می‎شود .و به طبع اگر غفلت درونی حاصل شود یا ایمان و مقاومت ضعیف گردد می‎تواند برای نظام بسیار ضررآفرین باشد.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در مقایسه تهدیدات داخلی و خارجی باید گفت که آسیب‌های داخلی از اهمیت و تاثیر بیشتری برخوردار هستند و ما باید تا می‌توانیم خود را در برابر این تهدیدات داخلی مجهز و مصون بداریم.

......................................

گفت‌و‌گو از خاطره حسین زاده

......................................

انتهای پیام/68004/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول