اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ملایر:

پیشگیری بهترین برنامه برای جلوگیری از آسیب‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: پیشگیری بهترین برنامه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در بین جوانان و نوجوانان است.

پیشگیری بهترین برنامه برای جلوگیری از آسیب‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الله چهاردولی پیش از ظهر امروز در دومین همایش بزرگ پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در ملایر با اشاره به اینکه متاسفانه با وجود ابزارهای دشمن، نوجوانان و جوانان ما در معرض آسیب‌های زیادی در جامعه قرار دارند، اظهار داد: یکی از بزرگترین و مهم‌ترین این آسیب‌ها معضل اعتیاد و مواد مخدر است.

وی با اشاره به نقش انکارناپذیر خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد بیان داشت: والدین باید کانون گرمی را در خانواده ایجاد کنند تا فرزندان برای به دست آوردن محبت به بیرون از محیط خانه پناه نبرند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر خطاب به والدین گفت: والدین باید آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی کردن راه مقابله با آسیب‌های احتمالی را به فرزندان بیاموزند و اگر این موارد به درستی بین جوانان و نوجوانان از سوی خانواده‌ها نهادینه شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حل خواهد شد.

وی بر لزوم تأکید بر لزوم آموزش روش‌های تقویت اعتماد به نفس به جوانان افزود: این آموزش‌ها باید به صورت اصولی، علمی و کاربردی باشد.

چهاردولی با بیان اینکه امکان پیش‌بینی آسیب‌های آینده به طور دقیق وجود ندارد، عنوان داشت: بهترین برنامه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی پیشگیری است.

وی خاطرنشان کرد: محبوس کردن فرزند در محیط چهاردیواری خانه راه پیشگیری نیست بلکه پیشگیری باید با برنامه و هدفمند و مستمر بوده تا رسیدن به اهداف نهایی امکان‌پذیر باشد.

این همایش با حضور 650 نفر از دانش‌آموزان ملایر و با همکاری معاونت پرورشی و کارشناسی سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش در سینما فرهنگیان این شهرستان با هدف آموزش، پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

انتهای پیام/89013/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول