اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن صومعه‌سرا خبر داد

صدور 4300 جلد سند مسکن روستایی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن صومعه‌سرا از صدور 4 هزار و 350 جلد سند عرصه و اعیان واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان خبر داد.

صدور 4300 جلد سند مسکن روستایی در صومعه‌سرا

کریم غفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به اقدام‌های بنیاد مسکن این شهرستان در سال جاری، اظهار کرد: بنیاد مسکن صومعه‌سرا در تلاش برای اجرای بهتر طرح و وظایف محوله است.

وی، تهیه و اجرای طرح‌ هادی روستایی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه روستایی، اجرای مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و اعتبارات تملک دارایی را از جمله فعالیت‌های بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود: تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ ریزی‌های کاری طبق اعتبارات تخصیص یافته در هر بخش انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن صومعه‌سرا با اشاره به اجرای طرح سنددار کردن عرصه و اعیان واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان، بیان کرد: 30 روستای صومعه‌سرا تاکنون مشمول اجرای این طرح بوده است.

وی از صدور بالغ بر 4 هزار و 350 جلد سند واحدهای مسکونی روستایی در سه بخش مرکزی، تولمات و میرزا کوچک صومعه‌سرا خبر داد و تصریح کرد: مردخه کوچک و بزرگ، سیاه تن، ماتک، لیف‌شاگرد، شیخ محله، نو خاله اکبری، سیاه‌تن، چوبه، چمثقال، طاهر گوراب، ضیا بر، پشتیر، مرکیه و ندامان از جمله تعداد 30 روستای مشمول طرح مذکور بوده است.

این مسئول به اجرای طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در قالب پرداخت تسهیلات مسکن روستایی اشاره کرد و ادامه داد: از سال 84 تا 90 در میزان تسهیلات فردی مختلف بالغ بر 426 هزار و 48 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان صومعه‌سرا پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز سهمیه اختصاص یافته به تعداد 200 فقره با عاملیت بانک صادرات و سقف تسهیلات فردی 125 میلیون ریال بوده است.

غفوری با بیان اینکه نیاز به تزریق اعتبار جدید و مضاعف برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی یکی از معضل و نیازهای این شهرستان است، متذکر شد: از سال 84 تا 90 به تعداد 5 هزار واحد مسکونی روستایی صومعه‌سرا تسهیلات پرداخت شده است.

وی، توجه به نیاز روزافزون و افزایش متقاضیان مسکن روستایی برای مقام سازی واحد مسکونی را امری مهم برشمرد و گفت: به دلیل ساماندهی مسکن روستاییان و احداث واحدهای مقاوم در برابر زلزله با وجود پرداخت تسهیلات به 5 هزار نفر مذکور، همچنان کمبود واحدهای مسکونی مقاوم در حوزه روستایی این شهرستان مشهود است.

رئیس بنیاد مسکن صومعه‌سرا پاسخ به متقاضیان تسهیلات مقاوم‌سازی را منوط به تزریق اعتبار جدید و بیشتری دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون پرونده 800 متقاضی تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی صومعه‌سرا تکمیل شده است که در انتظار واریز و تخصیص اعتبار جدید هستند.

وی با اشاره به جذب اعتبارات تخصیص یافته و تهیه ضامن معتبر برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی، اذعان کرد: جذب اعتبارات تخصیص یافته و تهیه ضامن معتبر و مورد قبول بانک‌های عامل از طرف متقاضیان یکی دیگر از مشکلات عدیده در حوزه مقاوم‌سازی است.

غفوری تصریح کرد: بنیاد مسکن صومعه‌سرا در طول سال‌هایی که پرداخت تسهیلات به صورت ضمانت زنجیره‌ای بود توانست نسبت به جذب کامل اعتبارات اقدام کند.

وی، لازمه افزایش ساخت و سازهای مقاوم در مناطق روستایی را مساعدت و همکاری بانک‌های عامل نسبت به دریافت ضامن به صورت زنجیره‌ای عنوان کرد و افزود: این اقدام جدا از ایجاد اشتغال و احداث واحدهای مسکونی مقاوم موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

انتهای پیام/84003/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول