اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

انقلاب اسلامی انقلاب شکم نیست که با تحریم شکست بخورد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ملت ایران ملتی وفادار به نظام هستند، گفت: دشمنان باید بدانند که انقلاب اسلامی، انقلاب شکم نیست که با تحریم‌ها و فشارها شکست بخورد.

انقلاب اسلامی انقلاب شکم نیست که با تحریم شکست بخورد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سیدحسین صابری امروز در مراسم یادواره شهدای انقلاب 57 گچساران که در مسجد شهیدان این شهرستان و با حضور مردم و مسئولان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان کشوری پیشتاز و مکتب‌ساز، الگوی بسیاری از کشورهای اسلامی و آزادی‌خواه جهان شده است.

وی با اشاره به برخی رویدادهای سیاسی و اجتماعی ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: درسال‌های 41 و 42 رژیم ستمشاهی پهلوی با چراغ سبز و اشاره ارباب خود آمریکا با هدف بر هم زدن نظام حاکم آن روز جامعه ایران، طرح انقلاب سفید شاه و ملت را مطرح کرد.

صابری یادآور شد: منشور انقلاب سفید شاه و ملت، لکه ننگی در تاریخ ایران به شمار می‌رفت که آغاز نشده در نطفه خفه شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح دلایل شکست انقلاب سفید رژیم پهلوی گفت: امام راحل یک‌تنه در برابر این طرح ایستادگی کرد و از آزادی، انسانیت و شرافت ملت دفاع کرد که این واکنش امام راحل با عکس‌العمل رژیم طاغوت مواجه شد.

صابری ادامه داد: درخواست رژیم پهلوی این بود که روحانیون در این دو زمینه صحبت نکنند که اسلام در خطر است، اسرائیل غاصب است و از خاندان پهلوی نیز سخنی به میان نیاورند غافل از این‌که اساس تلاش امام راحل در زمینه نفی این خواسته‌‌ها بود.

وی ابراز داشت: اگر اسلام در خطر نبود که 15 سال مبارزه از راه دور و افزون بر 15 هزار شهید در راه مبارزه با ظلم و ستم خلق نمی‌شد.

صابری با بیان این‌که امام راحل به عنوان انسانی شجاع، مسلمان، مدبر و انقلابی در برابر رژیم طاغوت سینه سپر کردند، بیان داشت: ایشان تبعید شدند، به زندان رفتند و به ایران آمدند و با حمایت‌های مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها عاشق انقلاب و مردمی ولایتمدار هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: امروز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اتفاقات بسیار زیادی در راستای تخریب و از بین بردن این انقلاب توسط دشمنان صورت گرفته که افزون بر 213 هزار شهید هشت سال دفاع مقدس یکی از این اتفاقات است.

صابری با بیان‌این‌که افزون بر یک‌هزار و 800 شهید کهگیلویه و بویراحمد نشان‌دهنده ولایت‌مداری، عشق به ارزش‌ها و انقلابی بودن مردم این استان است، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی خود علیه ملت ایران از تمامی توان نظامی و انسانی خود استفاده کردند و این موضوع زمانی به جهانیان اثبات شد که در عملیات کربلای پنج، سربازانی از 23 ملیت به دست رزمندگان ایران اسلامی به اسارت درآمدند.

وی خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس رزمندگان ایران اسلامی با هدایت و درایت امام راحل مدیریت شد به گونه‌ای که در این جنگ نابرابر و طولانی بر خلاف دیگر جنگ‌های تاریخ ایران، سر انگشتی از خاک کشور به تجاوزگران داده نشد.

صابری تأکید کرد: امروز دشمن با درک شکست در جبهه فیزیکی شکل مبارزه خود علیه انقلاب اسلامی را تغییر داده است و امروز در مراحل مختلف زندگی ما خودنمایی می‌کند و خیال می‌کند بوی کباب می‌آید اما نمی‌داند که اتفاق دیگری افتاده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که دشمن فکر می‌کند انقلاب اسلامی در ایران انقلاب شکم است، گفت: دشمن فکر می‌کند انقلاب اسلامی انقلاب شکم است  و با تحریم و محدودیت و با فشار وارد کردن به شکم‌ها می‌تواند انقلاب را از بین برده و سبب عقب‌نشینی مردم از آرمان‌ها و ارزش‌ها شود.

صابری با اشاره به انتخابات آینده خبرگان رهبری کهگیلویه و بویراحمد، ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: حضور حداکثری در انتخابات سبب ناامیدی دشمن و انگیزه برای دیگر کشورهای آزادی‌خواه جهان می‌شود پس حتی یک رأی نیز ارزشمند و مهم است.

به گزارش فارس، مسجد شهیدان گچساران در دوران مبارزات انقلاب در سال 57، شش شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

شهیدان حسین امینی، محمد فراشبندی، سیدنجف بلادیان، غریب پرویزی، سید مذکور پارسی و شهید کیامرثی از شهدای گچساران در سال 57 هستند که در مبارزات خود علیه رژیم منحوس پهلوی در مسجد شهیدان گچساران به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/82014/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول