اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت ‌الله موسوی‌ جزایری:

آرمان‌های انقلاب اسلامی تنها با نخبه‌پروری محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تنها به‌وسیله نخبه‌پروری محقق می‌شود.

آرمان‌های انقلاب اسلامی تنها با نخبه‌پروری محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در دیدار با جوانان نخبه خوزستانی بمنسابت دهه مبارک فجر، در سخنانی اظهار کرد:  نخبه‌پروری واقعیتی انکارناپذیری است که باید به‌ شکل جدی به آن پرداخته شود.

وی افزود: نخبه‌پروری یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر کشور است چرا که کشور ما از همان بدو انقلاب به سمت و سوی پیشرفت و تعالی در حال حرکت است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: دستیابی به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تنها به‌ وسیله نخبه‌پروری محقق می‌شود اما نباید تصور شود که نخبه‌پروری به معنای نخبه شدن تنها یک میلیونیوم یا یک هزارم جمعیت کشور است بلکه هدف از بحث نخبه‌پروری تبدیل همه جامعه به افراد نخبه و با دانش علمی است.

موسوی جزایری تصریح کرد: اکثریت ملت شریف ایران اسلامی در حال حاضر از استعداد بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند.

وی افزود: یکی از بالاترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در آحاد ملت  است.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: ‌امروز کشور با سرعتی شگفت‌آور در حال حرکت به سمت قله‌های پیشرفت و کمال است و تمام این موهبت‌ها از برکت انقلاب اسلامی به دست آمده‌است.

وی با اشاره به لزوم تقویت اعتماد به نفس برای رسیدن به رده‌های بالای علمی گفت: توکل به خدا در مسیرهای پیشرفت و کمال بسیار حائز اهمیت است و در کنار آن باید همت و تلاش‌ها نیز مضاعف باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه سخنان خود به روند سیر تاریخی دستیابی ملت ایران به دانش و علوم مختلف اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ دو طرح اصلی استعمارگران قبل از پیروزی انقلاب، بر غارت منابع علمی و مواریث فرهنگی و تخلیه روحیه اعتماد به نفس و خودباوری از ملت و جوانان استوار بوده است.

وی در ادامه به تاریخ سرقت‌های آثار علمی و گنجینه‌های میراث فرهنگی کشور توسط کشورهای مستکبر غربی اشاره و خاطرنشان کرد: تمام این اتفاقات با سوء استفاده از جهل و نادانی شاهان آن زمان و برای ضربه زدن به شأن و شخصیت و حیثیت ملت ایران بوده است.

موسوی جزایری در ادامه با اشاره به القای کشورهای مستکبر غربی بر ناتوانی جوانان ایرانی خاطرنشان کرد: غربی‌ها تبلیغات وسیع و دامنه‌داری برای القای «ما نمی‌توانیم» و تخلیه ایرانیان از حسن اعتماد به نفس و خودباوری انجام دادند تا لوای آن به مقاصد شوم خود برسند.

وی در پایان با اشاره به توانمندی‌های امروز کشور در همه عرصه‌ها به ویژه صنعت نفت گفت: امروز ایران اسلامی در همه بخش‌ها به ویژه بخش حفاری سرآمد همه کشورها است و این ناشی از خودباوری و اعتماد به نفس متخصصان داخلی و جوانان این مرز و بوم است.

انتهای پیام/2329/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول