اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین دوره نمایشگاه ملی نوآوری و شکوفایی انقلاب اسلامی

جوان‌ترین واقف سیستان و بلوچستان اختراع خود را به نمایش می‌گذارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان گفت: در پنجمین دوره نمایشگاه ملی نوآوری و شکوفایی انقلاب اسلامی در تهران، جوان‌ترین واقف سیستان و بلوچستان اختراع خود را به نمایش می‌گذارد.

جوان‌ترین واقف سیستان و بلوچستان اختراع خود را به نمایش می‌گذارد

حسین سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: جوان با استعداد و مخترع سیستان و بلوچستان، ربات آموزش‌دهنده نماز به کودکان خود را در پنجمین دوره نمایشگاه ملی نوآوری و شکوفایی انقلاب اسلامی که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: این جوان موفق و بااستعداد استان ما با وقف اختراع ربات آموزش‌دهنده نماز به کودکان، خود را برای همیشه ماندگار کرد.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تلاش می‌کند تا به منظور حمایت و پشتیبانی از اندیشه و استعداد جوانان این خطه از میهن اسلامی، زمینه پیشرفت و ساختن ایرانی آباد و مستقل را فراهم کند.

سالاری گفت: میدان دادن به جوانان بااستعداد و حمایت از آنان موجب می‌شود تا هر ساله تعداد زیادی از جوانان ما در عرصه علم و دانش نوین گام بردارند.

وی بیان داشت: امیدواریم با حمایت از این مخترع جوان سیستانی و بلوچستانی و به تولید رساندن این اختراع در قالب عروسک‌های دختر و پسر با نام‌های احسان و حسنی، گام مؤثر و نوینی در عرصه امر به معروف و ترویج فرهنگ نماز در جامعه برداریم.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان افزود: هر ساله در نمایشگاه ملی نوآوری و شکوفایی انقلاب اسلامی که در تهران برگزار می‌شود، مخترعان جوان و نوآوران به نمایش و عرضه اختراعات خود می‌پردازند.

سالاری ابراز داشت: در سال‌جاری نیز و در پنجمین دوره از این همایش، جمشید شهرکی مسرور به همراه چند نفر دیگر به عنوان نماینده استان سیستان و بلوچستان حضور خواهند یافت.

وی تصریح کرد: جمشید شهرکی مسرور متولد شهرستان زابل است و در حال حاضر دانشجوی رشته الکترونیک است.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان در پایان اذعان داشت: این مخترع جوان و موفق تاکنون 12 اختراع با نام خود را به ثبت رسانده است و با وقف ربات آموزش‌دهنده نماز به کودکان قصد دارد از عواید به دست آمده از تولید انبوه این اختراع به توسعه علمی و دانش انرژی اتمی کشورمان کمک کند.

انتهای پیام/75002/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول