اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد خبر داد

ذخیره‌سازی 1400 تن میوه و 1200 تن مرغ برای شب عید در یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از ذخیره‌سازی هزار و 400 تن میوه و هزار و 200 تن مرغ منجمد شب عید در یزد خبر داد.

ذخیره‌سازی 1400 تن میوه و 1200 تن مرغ برای شب عید در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی زارع در نشست مشترک معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد و خبرنگاران اظهار داشت: هیچ نگرانی برای اقلام مورد نیاز شب عید در یزد وجود ندارد و تاکنون هزار و 400 تن میوه شامل هزار تن پرتقال و 400 تن سیب در یزد ذخیره شده که این میزان کفاف کل استان را می‌دهد.

وی همچنین از ذخیره‌سازی هزار و 200 تن مرغ منجمد خبر داد و افزود: سایر اقلام پرمصرف در این ایام نظیر گوشت قرمز، شکر، روغن و ... نیز در حال تهیه و ذخیره‌سازی است.

زارع با اشاره به اینکه طرح تنظیم بازار در یزد با قوت ادامه دارد، عنوان کرد: بازرسی‌ها هفت درصد افزایش یافته و 20 درصد پرونده‌های تشکیل شده به دنبال این بازرسی‌ها، به تعزیرات حکومتی استان یزد ارسال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صنایع مهم قابل بهره‌برداری و آماده احداث در ایام دهه فجر در استان یزد اظهار داشت: شیشه اردکان، فولاد ارفع، چهار واحد کاشی، نان صنعتی میبد و چند پروژه صنعتی کوچک و بزرگ دیگر در ایام دهه فجر در استان یزد قابل بهره‌برداری است.

زارع همچنین با ارائه آماری از صادرات استان یزد و مقایسه آن با ابتدای فعالیت دولت نهم خاطرنشان کرد: در سال 84 میزان صادرات استان یزد 152 هزار تن بود که این میزان در سال 90 به 673 هزار تن رسید و در 10 ماهه امسال به 960 هزار تن رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: میزان صادرات استان یزد در 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته از رشد 86 درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه کاشی، قیر، پسته و ... مهم‌ترین اقلام صادراتی استان یزد هستند، عنوان کرد: 41 درصد صادرات استان یزد به کشور عراق و پس از آن به کشورهای افغانستان و پاکستان صورت می‌گیرد.

زارع همچنین با ارائه آماری از تسهیلات ارائه شده در استان یزد اظهار داشت: جمع تسهیلات پرداخت شده در قالب بنگاه‌های زودبازده در استان یزد در دولت نهم و دهم، 580 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از صندوق توسعه ملی تقاضاها و درخواست‌هایی بود که با نگاه مثبت ارزیابی شد و تمام کسانی که تقاضای وام کرده بودند، مصوبه دریافت کردند و در مجموع 217 طرح با 2هزار و 940 میلیون دلار و 2هزار و 164 میلیون یورو مصوب شد که پرونده‌های آنها در صندوق توسعه ملی در دست بررسی است.

زارع همچنین از ارائه تسهیلات 185 میلیارد تومانی خوداشتغالی و مشاغل خانگی در یزد خبر داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد همچنین به تشریح وضعیت استان یزد در حوزه صنایع مختلف در کشور پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون در کشور 900 هزار تن شیشه تولید می‌شود که 290 هزار تن آن مربوط به استان یزد است.

وی سیمان تولیدی در کشور را 90 میلیون تن در سال اعلام کرد و افزود: از این میزان یک میلیون تن در یزد تولید می‌شود و در حوزه کاشی و سرامیک، فولاد و ... نیز وضعیت استان مطلوب و در رده‌های بالای کشوری است.

زارع همچنین با اشاره به وضعت استان یزد در زمینه بورس عنوان کرد: در زمینه بورس به لحاظ میزان معاملات دارای رتبه هفتم و به لحاظ سرانه نسبت به جمعیت دارای رتبه نخست کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 84 حدود هزار و 472 سهم و در سال 90 یک‌میلیارد و 586 میلیون سهم و طی سال جاری تا پایان دی‌ماه یک‌میلیارد و 54 سهم در بازار بورس یزد داد و ستد شده است.

زارع همچنین با اشاره به اینکه 815 واحد صنعتی در استان یزد از سال 84 تاکنون به بهره‌برداری رسیده است، افزود: 900 واحد نیمه تمام نیز هم‌اکنون در دست اقدام است که تعدادی از این واحدها، واحدهای کاشی و سرامیک هستند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون 46 طرح کاشی و سرامیک در استان یزد در دست احداث است که با تکمیل آنها، 250 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید کاشی و سرامیک استان افزوده می‌شود.

زارع همچنین با اشاره به جایگاه استان یزد در زمینه فولاد اظهار داشت: هم‌اکنون سالانه 3.5 میلیون تن فولاد در استان یزد تولید می‌شود و برای تولید 9.5 میلیون تن نیز ظرفیت‌سازی شده است.

در این نشست علاوه بر معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/2464/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول