اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت و معدن استان سمنان خبر داد

صدور 1900 فقره پروانه بهره‏برداری در استان سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور هزار و 900 فقره پروانه بهره‏برداری در این استان خبر داد.

صدور 1900 فقره پروانه بهره‏برداری در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، علی پورنبوی اظهار کرد: در حال حاضر حدود هزار و 600 فقره جواز تأسیس با اشتغال 43 هزار نفر و نیز حدود هزار و 900 فقره پروانه بهره‏برداری با اشتغال 45 هزار نفر در استان سمنان صادر شده است.

وی به وضع معادن استان سمنان اشاره کرد و افزود: تاکنون 200 پروانه اکتشاف برای معدن‏کاران این استان صادر شده و حدود 400 واحد معدنی به بهره‏برداری رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیشترین مزیت‏های معدنی و صنعتی استان سمنان در زمینه سیمان، کربنات سدیم، نمک و آهک و تولید اتوبوس، قطعات خودرو، مواد شوینده و پاک‏کننده است.

پورنبوی ادامه داد: صادرات استان سمنان در حدود 124 میلیون دلار بوده که بیشترین صادرات مربوط به سیمان، گچ، انواع پودر شوینده و مواد پاک‏کننده است.

وی با بیان اینکه مهم‏ترین مزیت معدنی استان سمنان در حوزه نمک و گچ در شهرستان‏های گرمسار و سمنان است، خاطرنشان کرد: در زمینه نمک استان سمنان رتبه نخست کشوری و در حوزه زغال‏سنگ رتبه سوم کشوری را داراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در زمینه ارتقای بخش معدنی در سایه تعاملاتی که با مراکز دانشگاهی صورت گرفته، در آینده با بهسازی واحدهای معدنی و با بهره‏مندی از فناوری نوین و ایجاد برند در صنایع معدنی به ویژه نمک و گچ استان سمنان از بازار مناسبی بهره‏مند خواهد شد.

انتهای پیام/2249/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول