اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد:

فضا برای استقرار صنایع در همه شهرک‌های صنعتی یزد فراهم است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: در حال حاضر فضا برای استقرار صنایع در همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یزد فراهم است.

فضا برای استقرار صنایع در همه شهرک‌های صنعتی یزد فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید مسعود عظیمی در نشست مشترک معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری نیست که در شهرک‌های صنعتی زمین و عرصه برای فعالیت خواسته باشد اما به او «نه» گفته شده باشد.

وی همچنین عنوان کرد: کسانی که در شهرک‌های صنعتی استان زمین گرفته‌اند اما اقدام به احداث آن نکرده‌اند، فسخ قرارداد کامل می‌شوند و زمین آنها به دیگری واگذار می‌شود.

عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود از استقرار صنایع های‌تک در شهرک صنعتی یزد خبر داد و افزود: شهرک‌های صنعتی گامی بزرگ به سمت این صنایع برداشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های عمرانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: 9 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 38.6 میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه فجر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

عظیمی اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب، اجرای شبکه توزیع گاز، مخزن زمینی آب و مخزن فلزی هوایی است.

وی عنوان کرد: پروژه‌های یاد شده در شهرستان‌های ابرکوه در بخش بهمن، مهریز، طبس، تفت، مهریز و یزد مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

عظیمی با تشریح این پروژه‌ها گفت: حدود 18.6 میلیارد ریال از اعتبار یاد شده صرف احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی مهریز شده تا از آلودگی آب و خاک جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای احداث مخزن بتنی زمینی هزار متر مکعبی ناحیه صنعتی بهمن، مخزن بتنی زمینی هزار مترمکعبی و مخزن فلزی هوایی 120 متر مکعبی شهرک صنعتی تفت دو، مخزن بتنی زمینی 500 متر مکعبی ناحیه صنعتی سریشم مهریز، مخزن بتنی زمینی پنج هزار متر مکعبی و مخزن هوایی 120 متر مکعبی شهرک صنعتی یزدمهر و مخزن بتنی زمینی شهرک صنعتی یزد حدود 17.4 میلیارد ریال هزینه شده است که در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

عظیمی همچنین با مقایسه وضعیت شهرک‌های صنعتی استان یزد اظهار داشت: هم‌اکنون 14 شهرک و 16 ناحیه صنعتی در استان یزد فعالیت می‌کنند.

وی با مقایسه‌ اراضی واگذار شده در شهرک‌های صنعتی تا سال 84 و پس از آن عنوان کرد: تا سال 84 حدود 900 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان یزد واگذار شده بود اما تنها در طول هشت سال گذشته، 800 هکتار زمین واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد خاطرنشان کرد: تعداد قراردادهای منعقد شده تا سال 84 حدود 870 مورد بوده است اما طی هشت سال گذشته یک‌هزار و 520 واحد صنعتی با شرکت شهرک‌های صنعتی عقد قرارداد کرده‌اند.

وی واحدهای بهره‌برداری شده تا سال 84 را نیز 250 مورد اعلام کرد و افزود: طی این هشت سال 600 واحد بهره‌برداری شده که واحدهای جدید برای 13هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

در این نشست که به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد، معاون برنامه‌ریزی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/2464/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول