اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

انجام بررسی اثرات پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: اجرای فاز دوم هدفمندسازی بدون شناخت و بررسی اشکالات احتمالی آن و نیز بررسی نتایج و اشکالات فاز اول به شدت تولید را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انجام بررسی اثرات پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی خانه صنعت و معدن استان اصفهان، محمود رضا آقارب پرست اظهار کرد: بهتر است بررسی‌های علمی انجام و زمانی فاز دوم اجرا شود که مطمئن شویم بخش تولید آمادگی لازم را دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی که طرح هدفمندی در حال اجراست، مشکلات مضاعفی همچون تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز هم تولید را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد: بر اساس یک پژوهش، 71 درصد از حدود 200 واحد تولیدی مورد تحقیق در استان اصفهان که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، در سال 90 نسبت به سال 89، با کاهش تولید روبرو بوده‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس همین پژوهش 88 درصد واحدهای تولیدی استان اصفهان که مورد تحقیق بوده‌اند، اعلام کرده‌اند آمادگی لازم را برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها ندارند.

اقارب پرست ادامه داد: 62 درصد از این واحدها کاهش حجم فروش و 10 درصد واحدها کاهش حجم صادرات داشته‌اند.

وی اظهار کرد: 60 درصد واحدها با کاهش اشتغال و 91 درصد با افزایش هزینه تمام شده محصول روبرو بوده‌اند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها به خودی خود کاری صحیح و لازم است، گفت: در این طرح به دلیل پرداخت یارانه نقدی به قشر ضعیف جامعه، قدرت خرید آنها نسبت به قبل افزایش می‌یابد و از آنجا که این قشر از مصرف اشباع نیستند، تقاضا برای کالا زیاد می‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر قیمت حامل‌های انرژی و به تبع آن قیمت مواد اولیه و کالای تولیدی افزایش می‌یابد، در حالی که بودجه موجود در واحدها، مقداری ثابت است، بنابراین میزان تولید و استفاده از نیروی کار و سرمایه پایین می‌آید.

اقارب پرست افزود: این کاهش تولید در کنار افزایش مصرف اثرات تورمی به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز این اثرات، طبق تحقیقات کارشناسی، قرار بود دولت 20 درصد از درآمد حاصل از حذف یارانه‌ها را به بخش تولید بپردازد که متأسفانه این وعده تحقق نیافت.

انتهای پیام/63002/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول