اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 146 درصدی صادرات در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از افزایش 146 درصدی ارزش وزنی صادرات کالا در سال‌ جاری در استان خبر داد.

رشد 146 درصدی صادرات در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان کرمی صبح امروز در نشست شورای اداری این سازمان اظهار داشت: تا پیش از انقلاب تنها 6 واحد صنعتی در استان فعال بود، این در حالی است که هم‌اکنون افزون بر یک‌هزار و 158 واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

وی افزود: با فعالیت این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال 21 هزار و 802 نفر در واحدهای صنعتی استان فراهم شده است.

کرمی با اشاره به صدور 827 جواز تاسیس در استان ادامه داد: این تعداد جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری 66 هزار و 376 میلیارد ریال در استان صادر شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صنعت در زمینه نوآوری‌های فنی و تحقیق و توسعه برای نیل به توسعه اقتصادی هر کشوری نقش و جایگاهی ویژه دارد، اظهار داشت: تا چند قرن پیش، اساس اقتصاد کشورهای مختلف جهان بر کشاورزی استوار بود و با وقوع انقلاب صنعتی و رشد روزافزون نوآوری‌های علمی، رفته‌ رفته کشاورزی، جایگزین صنعت شد و این روند تا جایی پیش رفت که قطب‌بندی جدید اقتصادی در جهان براساس صنعتی ‌بودن کشورها تعریف شد.

وی خاطرنشان کرد: جهان صنعتی به عنوان پیشرو در عرصه‌های اقتصادی از نفوذ علمی و حتی سیاسی خاصی برخوردار است و بسیاری از معادلات بین‌المللی را رقم می‌زند.

*معیار توسعه رشد اقتصادی است

کرمی خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی تا حدی اهمیت دارد که استفاده از برخی از خدمات آن ملاک و معیار پیشرفت و توسعه کشورها محسوب می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات جهانی در زمینه فناوری‌های نوین و نقش روزافزون صنعت در رشد اقتصادی کشورها و همچنین حرکت رو به افزایش ایران در بخش صنعت به ویژه استفاده از فناوری‌های نوین و جذب سرمایه‌های خارجی می‌توان امیدوار بود که در صورت ادامه روند فعلی شرایط لازم برای رشد هر چه بیشتر اقتصاد کشور و افزایش صادرات غیرنفتی بیش از گذشته فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دستیابی به توسعه‌ همه‌جانبه و پایدار دور از انتظار نخواهد بود.

*رشد 146 درصدی صادرات در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صادرات 113 میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 231 میلیون و 680 هزار و 203 کیلو‌گرم کالا از استان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 50 درصدی ارزی و 146 درصدی وزنی برخوردار است.

وی با اشاره به عمده کالاهای صادراتی استان افزود: سیمان، فرش، گلیم و گبه، موکت، بادام، آب معدنی، ماهی قزل‌آلا، غذای ماهی، پرنده‌های زینتی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی برقی، سنگ‌های تزئینی، روغن خوراکی و مخزن گاز از عمده کالاهای صادراتی این استان محسوب می‌شود.

کرمی هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری برای امسال را 115 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر افزون بر 82 درصد هدف صادراتی استان محقق شده است.

این مسئول با اشاره به ضرورت بهبود شرایط صادرات برای صادرکنندگان خاطرنشان کرد: برای بهبود شرایط فعالیت صادرکنندگان باید راهکارهای مفید و راهبردی ویژه‌ای در زمینه بهبود و تصحیح مقررات صادرات کالا تدوین شود.

وی ادامه داد: کاهش تشریفات موجود در فرایند صادرات کالا، حمایت از صادرکنندگان برای تقویت توان رقابتی و کاهش واردات، تسهیل گشایش اعتبار و عملیات ارزی صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی، استفاده از سیاست‌های تشویقی و کمک دولت به رفع موانع موجود بر سر راه تولید و افزایش کیفیت محصولات ایرانی از جمله این راهکارها محسوب می‎شود.

انتهای پیام/68001/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول