اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

ذخیره 1.5 میلیارد تن مواد معدنی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از وجود بالغ بر یک ‌میلیارد و 500 میلیون تن ذخیره معدنی در استان خبر داد.

ذخیره 1.5 میلیارد تن مواد معدنی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه مبارک فجر گیلان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: اکنون دو هزار و 700 واحد صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه حدود 85 هزار نفر در واحدهای صنعتی مذکور مشغول به کار هستند، گفت: در دوران تحریم هدف ما حفظ شرایط موجود است.

این مسئول، برخی واحدهای صنعتی را دارای ظرفیت خالی عنوان کرد و افزود: به جای سرمایه‌گذاری جدید برای واحدها باید به دنبال استفاده از فضاهای خالی بود.

منتظری تمام کارخانه‌ها را نیازمند سرمایه در گردش دانست و اذعان کرد: فعالیت‌های تولیدی بدون همکاری و هماهنگی با بانک‌ها ممکن نیست.

به گفته وی، پروژه‌های بالای 60 درصد احداث که با مشکل تسهیلات مواجه‌ هستند در رٱس پروژه‌ها برای تخصیص اعتبار قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان درباره ایجاد واحدهای صنعتی در استان، یادآور شد: یک‌ هزار و 300 طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی در گیلان وجود دارد.

 

*صدور حدود 280 فقره پروانه بهره‌برداری معدن در گیلان

وی با بیان اینکه اکنون حدود 280 فقره پروانه بهره‌برداری معدن صادر شده است، تصریح کرد: 60 معدن رسمی دارای پروانه با اشتغال‌زایی برای دو هزار نفر در گیلان مشغول فعالیت هستند.

منتظری کمترین میزان تاثیر تحریم‌های دشمنان را در بخش معدن عنوان کرد و گفت: تمام مراحل صنایع معدنی در کشور انجام می‌شود.

 

*وجود یک‌ میلیارد و 500 میلیون تن ذخیره معدنی در گیلان

وی از وجود بالغ بر یک‌ میلیارد و 500 میلیون تن ذخیره معدنی در گیلان خبر داد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری در بخش معدن هزینه بسیاری دارد.

این مسئول تجارت را دارای سه مؤلفه اصلی دانست و تصریح کرد: تامین کالا، توزیع و بازرسی و نظارت سه مؤلفه تجارت هستند.

وی هدف حرکت کشور را به طرف تولید داخلی و کاهش واردات دانست.

 

* فعالیت 85 هزار واحد صنفی در گیلان

منتظری با اشاره به فعالیت 85 هزار واحد صنفی در گیلان، خاطر نشان کرد: در این واحدها حدود 240 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی تقویت حوزه تجارت خارجی را از اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و یادآور شد: بیشتر کالاهای تولیدی در کشور جنبه صادراتی دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به برگزاری کارگروه صادرات غیر نفتی به ریاست استانداری استان اشاره کرد و متذکر شد: گیلان دارای مرز زمینی با کشور آذربایجان است و از فرصت افزایش نرح ارز برای توسعه صادرات غیر نفتی باید استفاده شود.

 

*معرفی 40 پروژه بزرگ در قالب مهر ماندگار

وی به معرفی 40 پروژه بزرگ در قالب طرح‌های مهر ماندگار اشاره کرد و متذکر شد: مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر 700 میلیارد تومان است.

منتظری اضافه کرد: از تعداد 40 طرح مذکور تنها هشت طرح معرفی شده که تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

*بهره‌برداری 17 پروژه صنعت، معدن و تجارت گیلان در دهه فجر

وی از بهره‌برداری 17 پروژه صنعت، معدن و تجارت گیلان در دهه فجر جاری خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد تومان موجب اشتغال زایی برای 520 نفر می‌شود.

این مسئول، با بیان اینکه گیلان در صنایع دارویی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، خاطر نشان کرد: رشت، قطب صنعتی گیلان است و به دنبال گرفتن زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های دیگر استان هستیم.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول