اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی:

منطقه ویژه اقتصادی بجنورد آماده سرمایه‌گذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در آینده نزدیک آماده سرمایه‌گذاری می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی بجنورد آماده سرمایه‌گذاری می‌شود

محمدرضا باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در سه کیلومتری شرق بجنورد ایجاد می‌شود، اظهار کرد: 355 هکتار زمین به همین منظور اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: ایجاد منطقه اقتصادی در بجنورد بر اساس مصوبه هیئت وزیران و در سفر دوم رئیس جمهور به استان تصویب شد.

باقری به اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی در بجنورد اشاره کرد و گفت: توسعه صادرات و واردات به بازارهای رقابتی جهانی از طریق کاهش هزینه‌های تولید، بهره گیری از امکانات جهانی برای رشد و تحرک اقتصادی ملی و منطقه‌ای، ارائه تسهیلات قانونی برای واردات و صادرات کالاهای تجاری و صنعتی، گسترش صنعت ترانزیت، صادرات مجدد و انتقال کالا از اهم اهداف تشکیل این منطقه است.

وی همچنین جلب و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال مولد، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای سطح اشتغال در کشور، اجرای سیاست‌های توسعه منطقه‌ای و ایجاد قطب‌های صنعتی و اقتصادی، ارتقای سطح تکنولوژی و بهره‌گیری از آخرین شیوه‌های نوین و برتر اقتصادی، پردازش کالا و ایجاد تغییرات در آن برای تحصیل ارزش افزوده با بهره‌گیری از امکانات بالقوه از دیگر اهداف تشکیل مناطق ویژه اقتصادی در بجنورد عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی به موقعیت‌های جغرافیایی و جایگاه ترانزیتی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد را برشمرد و افزود: نزدیکی به مناطق سیاسی و تجاری کشور، هم‌جواری با کشور ترکمنستان با دارا بودن مرز 301 کیلومتری بین‌المللی، همجواری با استان‌های صنعتی چون سمنان، خراسان رضوی و گلستان از مهم‌ترین مزایای منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است.

وی تصریح کرد: دسترسی به فرودگاه بین‌المللی بجنورد، اتصال به بزرگراه اصلی شمال کشور، پیوند اقتصادی و تجاری با جمعیتی بیش از یک میلیاردی کشورهای عضو اکو، استقرار در مسیر کریدور غرب به شرق، بهره گیری از صنایع مادر مستقر در استان، بهره‌گیری از ساختارهای شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو بجنورد، از دیگر مزیت‌های سرمایه گذاری در این منطقه به شمار می‌رود.

باقری با بیان اینکه مزیت‌های قانونی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با شرایط سرمایه گذاران در این منطقه قابل اجرا است، گفت: بر همین اساس آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، سود ویژه و منافع حاصل از فعالیت‌های اقتصادی و تولید برای سرمایه‌های خارجی و همچنین سرمایه ایرانیان با منشاء خارجی مطابق قانون، تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی، مورد توجه است.

وی ایجاد صنایع تولیدی، بسته بندی و خطوط مونتاژ در منطقه با بهره گیری از ارزش افزوده برای انتقال تکنولوژی و اشتغالزائی را از دیگر مزیت‌های قانونی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برشمرد و گفت: ایجاد صنایع تولیدی، بسته بندی و خطوط مونتاژ در منطقه با بهره گیری از ارزش افزوده برای انتقال تکنولوژی و اشتغال‌زابی، شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه عدم نیاز به ثبت سفارش برای ورود تمام مواد اولیه و قطعات خارجی به منطقه و نیز برای ورود محصول تولیدی از منطقه به داخل کشور در راستای حمایت از سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی صورت می‌گیرد، افزود: همچنین توقف کالا در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، در بخش واحدهای صنعتی محدودیت زمانی نداشته و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خود را از داخل و یا خارج کشور به هر میزان با تشخیص مدیریت منطقه وارد کنند.

وی امکان برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی به منظور شناخت منطقه و ارتقای سطح دانش تولیدکنندگان و متخصصان، فراهم بودن امکانات خرید و یا واگذاری زمین به منظور ساخت و ساز و فعالیت صنعتی و تجاری، اداری، خدماتی در منطقه، امکان فعالیت در کاربری‌های صنعتی، تجاری و آموزشی و همچنین امکان استقرار نمایندگی دانشگاه‌های بین‌المللی را از مزیت‌های قانونی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد اعلام کرد.

انتهای پیام/63002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول