اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بانک توسعه اسلامی مطرح کرد

سرمایه‌گذا‌ری 5.7 میلیارد ‌دلاری ‌ایران در بانک توسعه اسلامی‌

خبرگزاری فارس: رئیس بانک توسعه اسلامی گفت: ایران یکی از بزرگ‌ترین حامیان بانک توسعه اسلامی است.

سرمایه‌گذا‌ری 5.7 میلیارد ‌دلاری ‌ایران در بانک توسعه اسلامی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد احمد محمدعلی‌ عصر امروز در ‌مراسم افتتاح، آغاز عملیات اجرایی و مبادله توافقنامه 10 پروژه زیرساختی کشور در مشهد ضمن تقدیر از همکاری و تعامل مستمر جمهوری اسلامی ایران و بانک توسعه اسلامی، نقش کشورمان را در پیشبرد اهداف توسعه این بانک حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: برای بهره‌برداری از سد بار نیشابور که در استان خراسان رضوی واقع شده، 23.65 میلیون یورو از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی، تسهیلات پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: ایران یکی از بزرگترین حمایت‌کنندگان این بانک بوده و تا سال گذشته، حدود 5 میلیارد و 700 میلیون دلار اعتبار در این بانک سرمایه‌گذاری داشته است.

رئیس بانک توسعه اسلامی با بیان اینکه بیشتر حمایت‌ها در زمینه پیشرفت و توسعه آبفا، برق، ‌کشاورزی و آموزش بوده یادآور شد: در سال جاری بر اساس یک برنامه راهبردی در جهت تقویت و فعال‌تر شدن اقتصاد جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌شود.

‌حسین قضاوی‌ رئیس بانک تجارت و توسعه اکو نیز در این مراسم‌ با بیان اینکه این بانک سال 2008 به طور رسمی و با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان و سرمایه اولیه 500 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد، گفت: در حال حاضر سرمایه این بانک به 700 میلیون دلار ارتقا یافته است.

وی اذعان داشت: پرداخت‌های بانک اکو در چهار سال گذشته، بالغ بر 650 میلیون دلار بوده و علاوه بر این یک‌ میلیارد و 200 میلیون دلار نیز گشایش خطوط اعتبار نقدی و غیر نقدی داشته که سهم ایران از این اعتبارات 500 میلیون دلار است.

رئیس بانک تجارت و توسعه اکو افزود: برای سه پروژه در ایران، شامل عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی سیازاخ کردستان، فاضلاب شهریار و تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند، 67.6 میلیون دلار تسهیلات از سوی این بانک پرداخت شده است.

انتهای پیام/2558/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول