اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 4 سال گذشته صورت گرفت

سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی بوشهر‌

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مخابرات استان بوشهر گفت: در چهار سال گذشته 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساختی مخابرات این استان انجام شده است.

سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی بوشهر‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید عبدالحسین افتخاری ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در این مدت 1356 پروژه مخابراتی به 120 میلیارد تومان اعتبار در کل استان بوشهر اجرا و فصل نوینی از خدمات مخابراتی در استان بوشهر گشوده شد.

وی در ارتباط با خدمات فیبر نوری در استان بوشهر با بیان اینکه 255 کیلومتر فیبر شهری و اختصاصی واگذار کردیم، گفت: در چهار سال گذشته 800 کیلومتر فیبر درون‌استانی اجرا شده به طوری که این سیستم تمام نیازمندی‌های ارتباطی سازمان‌ها و اشخاص را برآورده می‌کند.

مدیرعامل مخابرات بوشهر با بیان اینکه فیبر پیوسته از جمله تکنولوژی‌های روز دنیاست، خاطرنشان کرد: پیش از این حتی یک متر فیبر پیوسته و هم مسیر را در استان بوشهر نداشتیم اما با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این مدت شاهد توفیقات چشم‌گیر در این بخش هستیم.

افتخاری با بیان اینکه 25 هزار پورت adsl  در 80 مرکز خدماتی استان در حال توزیع است، گفت: در تمام مسیرهای استان اجرای سیستم فیبر پیوسته در حال اجراست و نیازمندی‌های بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های خصوصی را از طریق فیبر پیوسته تامین کردیم.

وی گفت: در چهار سال گذشته 60 میلیارد ریال هزینه فیبر نوری در استان بوشهر داشتیم که نیاز ارتباطی استان را به خوبی تامین خواهد کرد.

راه‌اندازی 137 سایت bts در چهار سال گذشته

مدیرعامل مخابرات استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا چهار سال گذشته 330 سایت بی.تی.اس در استان بوشهر داشتیم اما اکنون این رقم به 467 سایت رسیده یعنی در چهار سال گذشته 137 سایت بی.تی.اس راه‌اندازی شده است.

افتخاری افزود: با وجود این توسعه زیرساختی در بخش تلفن همراه، اکنون 98 درصد جمعیت استان از نظر جغرافیایی پوشش تلفن همراه دارند.

وی بیان کرد: دو درصد باقیمانده مربوط به محور جم به طاهری است که به دلیل مشکلات تامین برق پروژه مخابراتی اجرا نشده است.

افتخاری با بیان اینکه راه اندازی هر سایت 200 میلیون تومان هزینه دارد، گفت: شاخص کشوری پوشش بی.تی.اس در کشور 95 درصد است اما بوشهر 98 درصد پوشش جغرافیایی دارد.

مدیرعامل مخابرات استان بوشهر اظهار داشت: از 662 روستا در استان بوشهر 560 روستا از سیگنال موبایل بهره‌مند هستند و بخشی از سیستم ارتباطی را از طریق gsm  تامین کردیم.

400 هزار مشترک موبایل در استان بوشهر اضافه شد

وی در ارتباط با مشترکان موبایل در استان بوشهر گفت: تعداد مشترکان موبایل در استان بوشهر در چهار سال گذشته 400 هزار مشترک اضافه شد و اکنون به 860 هزار مشترک رسیده  است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه امسال با رشد 3.11 درصدی به 82 درصد رسیده و استان بوشهر از این حیث رتبه دوم کشوری را داراست.

افتخاری بیان کرد: ظرفیت مرکز موبایل در استان بوشهر از 400 هزار به 900 هزار رسیده که اکنون 860 هزار مورد آن فعال است.

وی گفت: شرکت مخابرات استان بوشهر نسبت به راه‌اندازی سیستم bts در سکوهای نفتی سروش، نوروز، فروزان، ابوذر و بهرگان هم اقدام کرده است.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول