اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد

افتتاح 15 پروژه در مجموعه نفت‌خیز جنوب / بهره‌برداری از 2 پروژه با سرمایه‌گذاری 36 میلیون دلاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه 15 پروژه در مجموعه نفت‌خیز جنوب آماده افتتاح است گفت: دو پروژه آن در قالب مهر ماندگار با سرمایه‌گذاری 36 میلیون دلاری احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

افتتاح 15 پروژه در مجموعه نفت‌خیز جنوب / بهره‌برداری از 2 پروژه با سرمایه‌گذاری 36 میلیون دلاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز حمید بورد ظهر امروز در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در سخنانی اظهارکرد: در حال حاضر 15 پروژه در مجموعه نفت‌خیز جنوب آماده افتتاح است که دو پروژه آن در قالب مهر ماندگار اجرایی شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری 36 میلیون دلاری احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: علاوه بر آن هم‌اکنون 800 پروژه پروژه اجرایی دیگر در این شرکت وجود دارد.

بورد  اضافه کرد: حجم پروژه‌های در حال اجرا حاکی از آن است که بومی‌سازی تجهیزات در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه 80 درصد نفت کشور در مناطق نفت‌خیز جنوب تولید می‌شود ادامه داد: مناطق نفت خیز جنوب لوکوموتیو اقتصاد کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان‌کرد: در یک دهه گذشته 3 هزار و 800 قطعه کالا و تجهیزات مورد نیاز در صنعت نفت بومی‌سازی شده که صرفه‌جویی ارزی بالغ بر 170 میلیارد ریالی را به همراه داشته است.

بورد افزود: همچنین در سال‌جاری یک هزار و 300 میلیارد ریال کالا و تجهیزات توسط سازندگان داخلی تامین شده که 300 میلیارد ریال آن سهم تولیدکنندگان استان خوزستان بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه امسال صنعت نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان 20 درصد افزایش یافته‌اند تصریح کرد: در نمایشگاه امسال از سه کالای استراتژیک ساخت داخل رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/72008/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول