اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر انجام می‌شود

افتتاح 104 پروژه کشاورزی با سرمایه‌گذاری 218 میلیارد ریال در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افتتاح 104 پروژه با سرمایه‌گذاری 218 میلیارد و 709 میلیون ریال در ایام‌الله دهه مبارک فجر در این استان خبر داد.

افتتاح 104 پروژه کشاورزی با سرمایه‌گذاری 218 میلیارد ریال در کردستان

ابراهیم حسن‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر اشاره و اظهار کرد: با افتتاح این تعدادپروژه هزار و 839 خانوار بهره‌مند می‌شوند.

وی میزان اشتغالزایی 104 پروژه قابل افتتاح در دهه فجر را 453 نفر ذکر کرد و بیان داشت: با افتتاح این پروژه‌ها هزار و 62 نفر نیز تثبیت شغل می‌شوند.

وی عنوان کرد: از تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر 63 پروژه مربوط به واحد بهبود تولیدات دامی استان است که میزان سرمایه‌گذاری آنها 92 میلیارد و 391 میلیون ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان میزان اشتغالزایی این 63 پروژه را 221 نفر ذکر و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 221 خانوار بهره‌مند خواهند شد.

حسن‌نژاد اظهار داشت: دیگر پروژه‌های سازمان در دهه فجر شامل 35 پروژه واحد آب و خاک و امور فنی مهندسی، 3 پروژه واحد صنایع کشاورزی، یک پروژه بهبود تولیدات گیاهی و 2 پروژه تعاون روستایی است.

وی به بیان تعدادپروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر به تفکیک شهرستان‌های استان پرداخت و گفت: در بانه 13 پروژه، سقز5 پروژه، بیجار 13، سنندج 9 و قروه 26 پروژه در این ایام افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: 9 پروژه در مریوان، 3 پروژه در دیواندره، 9 پروژه در کامیاران، 6 در سروآباد و 11 پروژه در دهگلان به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن‌نژاد بیشترین میزان سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های مذکور را مربوط به پنج پروژه شهرستان سقز عنوان کرد و بیان داشت: میزان سرمایه‌گذاری تعداد پروژه‌های سقز 46 میلیارد و 450 میلیون ریال است که 378 خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان سروآباد هم 5 میلیارد و 968 میلیون ریال بوده است که تعداد خانوار بهره‌مند، میزان اشتغالزایی و تثبیت شغل آنها به ترتیب 194 خانوار، 6 نفر و 100 شغل است.

وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان دیواندره هم 7 میلیارد و 70 میلیون ریال بوده است که تعداد خانوار بهره‌مند، میزان اشتغالزایی و تثبیت شغل آنها به ترتیب 91 خانوار، 5 نفر و 48 شغل است.

گفتنی است، تعداد طرح‌های قابل افتتاح سازمان جهاد کشاوری کردستان در ایام الله دهه مبارک فجر سال 90، 373پروژه با میزان سرمایه‌گذاری 159 میلیارد و 263 میلیون ریال بود.

انتهای پیام/79003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول