اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رفع نشتی شبکه آبرسانی شهرک‌های مسکونی جم محقق شد

صرفه‌جویی 40 میلیارد ریالی در پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرک‌های مسکونی پالایشگاه جم از آغاز عملیات اجرایی رفع نشتی شبکه آبرسانی شهرک‌های مسکونی جم خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات، سالانه میزان قابل توجهی آب به ارزش 40 میلیارد ریال صرفه‌جویی خواهیم داشت.

صرفه‌جویی 40 میلیارد ریالی در پالایشگاه جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، یوسف پولادیان صبح امروز در بازدید از شهرک‌های مسکونی جم اظهار داشت: پالایشگاه جم در عرصه تولید نقش مهمی دارد و هم‌اکنون 27 درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

وی افزود: رسیدگی به شهرک‌های مسکونی و ایجاد محیطی مناسب برای کارکنان و سایر ساکنان این شهرک‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های پالایشگاه جم است.

سرپرست شهرک‌های مسکونی شرکت پالایش گاز فجر جم از آغاز عملیات رفع نشتی شبکه آب‌رسانی در نواحی شهید تندگویان شهرک‌های مسکونی خبر داد.

پولادیان خاطرنشان کرد: این کار مهم به دنبال طولانی شدن زمان قطع آب برخی از نواحی شهرک شهید تندگویان صورت گرفته است.

وی افزود: اجرای عملیات رفع نشتی شبکه آب‌رسانی یک ماه پیش آغاز شده و انتظار می‌رود تا اوایل اسفند ماه سال جاری که در این منطقه فصل گرم سال به‌تدریج فرامی‌رسد، ادامه داشته باشد.

سرپرست شهرک‌های مسکونی شرکت پالایش گاز فجر جم اظهار داشت: در حال حاضر چند سال از عمر لوله‌های آب نواحی شهید تندگویان شهرک توحید می‌گذرد و شکستگی و فرسودگی زیادی در لوله‌های آب این شهرک‌ها وجود داشته است.

وی یادآور شد: کارگروه همیاری که اکنون مسئولیت این عملیات را بر عهده دارند تاکنون 40 مورد نشتی را رفع کرده‌اند.

پولادیان گفت: در این شبکه ابتدا هیچ‌گونه کنتوری برای تعیین میزان مصرف آب وجود نداشت که اکنون با انجام کاری مهندسی و دقیق همه بلوک‌ها، ناحیه‌ها و حتی خروجی مخازن آب دارای کنتور جداگانه هستند.

وی با اشاره به اهمیت بالای کاری که در حال انجام است تصریح کرد: با پایان یافتن این عملیات از هدررفت روزانه 1500 متر مکعب آب جلوگیری خواهد شد و سالانه میزان قابل توجهی آب به ارزش تقریبی چهار میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهیم داشت.

سرپرست شهرک‌ها همچنین از توجه ویژه مدیرعامل به این موضوع مهم و همه واحدها و کارشناسانی که از شرکت‌های پالایشی گاز فجرجم و پارس جنوبی درگیر این عملیات هستند، تشکر کرد.

پولادیان اذعان داشت: در حال حاضر شبکه آبرسانی نواحی شهید تندگویان شهرک توحید شرکت پالایش گاز فجر جم آب یک‌هزار و 184 خانوار این شهرک را تامین می‌کند.

انتهای پیام/2451/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول