اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کارکنان و مسئولان انجام شد

برگزاری کارگاه آموزشی نظام پیشنهادها در پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی نظام پیشنهادها توسط نظام همیاری و مشارکت شرکت پالایش گاز فجر جم برای کارکنان و سرپرستان پالایشگاه جم برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی نظام پیشنهادها در پالایشگاه جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، سعید فتح‌اللهی، استاد برجسته دانشگاه در این آیین در خصوص موضوعات متعدد نظام پیشنهادات، نکاتی را ارایه کرد.

وی نظام پیشنهادات را به مثابه ایجاد فرهنگی در سازمان دانست که تمام کارکنان را ترغیب می‌کند تا در زمینه کاری خویش گام‌های کوچک مستمر رو به جلو بردارند و گفت: این موضوع باید مأموریت اصلی نظام پیشنهادها تلقی شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: نظام پیشنهادها یکی از ابزارها و سیستم‌های بهبود در سازمان بر مبنای مشارکت تمام کارکنان است و باید همه به آن توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود: کاربری اصلی نظام پیشنهادها، ترغیب تمام کارکنان به ایجاد بهبودهای کوچک و مستمر در حوزه کاری خودشان است و هر فردی در هر حوزه‌ای که کار می‌کند می‌تواند پیشنهاد سازنده داشته باشد.

فتح‌اللهی تصریح کرد: نظام پیشنهادها نظام خلاقیت فردی، پژوهش‌های کوچک و ایجاد بهبودهای فراوان و کایزنی (کوچک و مستمر) در حوزه‌های مختلف سازمان و در واقع یک نوع فراخوان مدیران به کارکنان برای مشارکت در اداره بهتر سازمان است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود خصوصیات سازمان‌های فاقد پیشنهاد را برشمرد و خاطرنشان کرد: در این سازمان‌ها کارکنان عادتی و تکراری کار انجام می‌دهند و تنها مسئول انجام کارها طبق استانداردها هستند و در طراحی و بهبود کارها نقشی ندارند.

این کارشناس برجسته حوزه مشارکت ادامه داد: در این سازمان‌ها، مدیران نیز اعتقاد و اشتیاقی برای مشارکت و به‌کارگیری پیشنهادهای کارکنان ندارند و به کارهای جاری مشغولند و فرصتی برای فعالیت‌های بهبود ندارند.

وی نقش مدیران میانی را نیز در نظام پیشنهادها  بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: وجود مدیران موفق در این بخش می‌تواند به برگزاری جلسات هم‌اندیشی و بهره‌گیری از تکنیک بارش افکار برای تولید ایده‌های بهبود به‌ صورت گروهی بسیار کمک کند.

فتح‌اللهی اذعان داشت: داشتن 20 کمیته بررسی پیشنهادهای کارکنان در این شرکت، نشان‌دهنده فعالیت و اعتقاد راسخ کارکنان و مدیران آن به ساختار نظام همیاری و مشارکت است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باعث خوشحالی است که شرکت پالایش گاز فجر جم در سال‌های گذشته اقدامات و پروژه‌های مهمی را در راستای پیشنهادات دریافتی خود برداشته است.

وی در پایان تأکید کرد: مزایای نظام پیشنهادات برای هر شرکت و سازمان بسیار زیاد است و مدیران باید فعالیت آن را به‌عنوان یک فرصت برای بهبود امور جاری خود ببینند.

انتهای پیام/2451/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول