اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد‌:

‌مشعل‌های پالایشگاه خانگیران 2 سال دیگر خاموش می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از اتمام فعالیت مشعل‌های این مجتمع گازی در پایان سال 93 خبر داد.

‌مشعل‌های پالایشگاه خانگیران 2 سال دیگر خاموش می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود حسنی عصر امروز در حاشیه بازدید استاندار خراسان رضوی از پالایشگاه خانگیران با بیان اینکه ایران دومین دارنده ذخایر گاز جهان است‌‌، افزود: با اصلاح فرآیندها و تعریف کردن شاخص‌ها، روزبه‌روز وضعیت بهتری در استفاده از ذخایر خدادادی پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پالایشگاه خانگیران یک شرکت استراتژیک محور است، اظهار داشت: این شرکت با تکیه بر استراتژی‌های ‌کمال‌جویی، تلاش جمعی و قانون‌مداری ‌‌و ‌‌پالایش گاز و تولید محصولات جانبی و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی، چشم‌انداز خود را در افق سال 94 ‌محقق خواهد کرد.

حسنی اظهار داشت: پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در حال حاضر با دارا بودن پنح واحد تصفیه گاز و چهار واحد گوگرد سازی گاز استان‌‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از استان سمنان را تامین می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این پالایشگاه آلاینده‌ترین نوع گاز را پالایش می‌کند تصریح کرد: اما در همین زمینه با انجام پروژه‌هایی طی سه سال به عنوان صنعت سبز برگزیده شده است.

وی همچنین به اجرای پروژه‌های تاثیر‌گذار در این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از گوگرد به جای قیر در آسفالت و بازیابی گاز‌های فلش درام از جمله پروژه‌هایی است که اجرایی شد‌.

حسنی همچنین به میزان تولید گاز در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال 90 اشاره کرد و افزود: در طول این مدت میزان تولید گاز از 3/11 به 1/12 میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با بیان اینکه در راستای حفظ محیط زیست پژوهش‌های مختلفی صورت گرفته است گفت: در همین راستا واحدهای بازیافت گوگرد که قدیمی بوده‌اند در طراحی این واحدها بازنگری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گازهای فلش درام که به طرف مشعل‌های پالایشگاه برای سوخت انتقال پیدا می‌کرده است در حال بازیابی است.

حسنی اذعان کرد: تا پایان سال 92 گاز شیرین که به طرف مشعل می‌رود با اجرای پروژه " بازیابی گازهای فلش درام " بازگشت داده می‌شود تا بتوانیم از این نعمت خدادادی در گازرسانی مجدد به هموطنان استفاده کنیم.

مدیر عامل پالایشگاه خانگیران یادآور شد: بدین ترتیب پایان سال 93 تمام مشعل‌های شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد خاموش می‌شود تا ضمن کمک به محیط زیست بتوانیم از گاز‌های خروجی به مشعل دوباره استفاده کنیم.

انتهای پیام/70009‌/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول