اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی سازمان حفاظت محیط زیست خراسان‎رضوی

پالایشگاه گاز خانگیران به عنوان صنعت سبز خراسان رضوی معرفی شد

خبرگزاری فارس: رئیس حفاظت محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از انتخاب این شرکت به عنوان صنعت سبز استان خبر داد.

پالایشگاه گاز خانگیران به عنوان صنعت سبز خراسان رضوی معرفی شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، ایرج اجلالی اظهار کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد توانسته با اجرای پروژه‎های متعدد گام‎های مؤثری را در ‎زمینه کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف منابع و انرژی مانند آب، برق و سوخت بردارد که در همین راستا و برای سومین بار موفق به دریافت لوح صنعت سبز شد.

وی با بیان اینکه این پالایشگاه برنامه‎های متعددی را برای حفاظت از محیط زیست در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: پالایشگاه خانگیران سرخس در سال جاری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به عنوان شرکت برتر در صنعت سبز استان معرفی شد.

اجلالی با بیان اینکه این شرکت یکی از سمی‎ترین منابع گازی دنیا را پالایش می‎کند، ادامه داد: پالایشگاه خانگیران سرخس با پالایش روزانه بیش از 50 میلیون متر مکعب گاز به عنوان موتور محرکه انرژی و اقتصاد شرق کشور به شمار می‌رود.

این مقام مسئول همچنین به اجرای پروژه‌های متعدد زیست محیطی در منطقه خانگیران توسط این شرکت اشاره و بیان داشت: بازیابی گازهای «فلش درام آمین» یکی از همین پروژه‎ها است که باعث کاهش مصرف سوخت به میزان 50 هزار متر مکعب در ساعت، بازیافت 40 تن گوگرد در روز و کاهش انتشار روزانه 84 تن SO2  شده است.

وی فرهنگ‌سازی و توسعه فضای سبز پالایشگاه خانگیران را از دیگر اقدامات مؤثر در این راستا دانست و افزود: توسعه فضای سبز به میزان 57 هکتار درختکاری و 125 هکتار تاغ‌کاری از جمله فعالیت‎های زیست محیطی است.

انتهای پیام/70005/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول