اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی محقق شد

ارتقای سیستم‌های حفاظتی مولدهای برق پالایشگاه اول پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول تعمیرات برق پالایشگاه اول از ارتقای سیستم‌های حفاظتی مولدهای برق پالایشگاه اول پارس‌جنوبی توسط متخصصان داخلی خبر داد.

ارتقای سیستم‌های حفاظتی مولدهای برق پالایشگاه اول پارس‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سردار مزارعی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان و کارکنان پالایشگاه اول اظهار داشت: مجتمع گازی با تولید 44 درصد گاز کشور نقش مهم و ارزشمندی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: در سال تولید ملی با کمک متخصصان داخلی شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در این مجموعه هستیم.

مسئول تعمیرات برق پالایشگاه اول از ارتقای سیستم‌های حفاظتی مولدهای برق پالایشگاه اول پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: سیستم‌های حفاظتی مولدهای برق پالایشگاه اول به همت کارشناسان برق واحد تعمیرات فاز یک ارتقاء یافت.

مزارعی به اقدامات صورت گرفته در این طرح اشاره کرد و یادآور شد: بررسی اشکالات و طراحی نقشه‌های کنترلی سیستم‌های کنترل الکتروموتورهای 400V کمکی توربوژنراتورهای برق، طراحی، تهیه و نصب رله‌های حفاظتی مورد نیاز از نوع Rudolf - R-ELRM-30V به تعداد 56 عدد، طراحی و تهیه و نصب ترانس‌های جریان (CT) از نوع R-ZCT070 به تعداد 56 عدد، اجرای و تست مدار فرمان داخلی فیدرها بر اساس نقشه طراحی شده، طراحی و نصب Base plate برای رله‌های حفاظتی، نصب رله‌های حفاظتی، تنظیم سیتینگ رله‌ها و تست و راه‌اندازی نهایی از مهم‌ترین این اقدامات است.

هدف اصلی اجرای طرح

وی با اشاره به هدف از اجرای طرح نیز گفت: به دلیل عدم طراحی و نصب رله‌های حفاظتی اتصال زمین (Earth Fault) بر روی سیستم‌های کنترل الکتروموتورهای فوق در صورت بروز خطای اتصال کوتاه بر روی کابل یا موتورها به دلیل عدم عملکرد حفاظت مناسب باعث انتقال خطا به بالادست یعنی فیدر اصلی تغذیه برق MCC مولدهای برق شده و در نهایت منجر به از سرویس خارج شدن مولد برق می‌شوند.

مزارعی به مدت زمان اجرای این طرح و میزان صرفه‌جویی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: مدت زمان اجرای طرح 10 روز کاری و حدود 100 نفر ساعت، میزان صرفه‌جویی به‌طور دقیق قابل محاسبه نبوده و جلوگیری از حداقل هفت مورد تریپ ژنراتورها که هر تریپ معادل 100 ساعت کارکرد و معادل 700 ساعت کارکرد مولدهای برق است.

مسئول تعمیرات برق پالایشگاه اول در پایان از همکاران بهره‌برداری یوتلیتی، اداره مهندسی و رئیس تعمیرات پالایشگاه اول و اداره بازرگانی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/2451/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول