اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای اشتغال با محوریت کمیته امداد طرح شد

انتقاد استاندار اردبیل از برتری توزیع‌کننده بر تولیدکننده

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل با انتقاد شدید از برتری توزیع‌کننده بر تولیدکننده اعلام کرد که هنوز اقتصاد کشورمان نیاز به اصلاحات دارد.

انتقاد استاندار اردبیل از برتری توزیع‌کننده بر تولیدکننده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه شورای اشتغال که با محوریت کمیته امداد در این نهاد انقلابی در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: این نهایت بی‌انصافی است که تولیدکننده ما وضعیت شکننده‌ای داشته باشد و در مقابل توزیع‌کننده ما هر روز چاق‌تر شود.

وی با انتقاد شدید از سیستم بانکی خاطرنشان کرد: بنده به هیچ وجه سیستم بانکی را قبول ندارم، چرا که معتقدم تولیدکننده ما چرا باید تسهیلات 22 درصدی دریافت کند و بخواهد صنعت و تولید خود را روی پا نگه دارد؟

نیکزاد این حرکت بانک‌ها را نوعی استثمار خواند و تصریح کرد: به همین دلیل است که مدیران بانکی ما هر روز کت و شلوارهای اتو کرده به تن می‌کنند، در حالی که تولیدکننده ما باید به انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها مبتلا شوند.

این مسئول به پاداش‌های بی‌رویه بانکی و برج‌سازی‌های بی‌حد و حصر اشاره کرد و ادامه داد: بانک‌های عامل به جای ساختن ساختمان‌های شیشه‌ای و پرطمطراق، باید سعی کنند وضعیت تولید و صنعت را نجات داده و آنها را از منجلاب گرفتار شده رهایی بدهند.

وی خطاب به مدیران برخی از بانک‌های عامل که از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی امتنا می‌کنند، اضافه کرد:‌ اگر شما می‌خواهید شاگرد اول وصول مطالبات و همچنین پرداخت نکردن تسهیلات باشید، باید تکلیفتان را مشخص کنید، چراکه به هیچ عنوان برای ما پرونده‌های برگشتی در این حوزه قابل قبول نیست.

استاندار اردبیل با اظهار تأسف از پرداخت پاداش‌های چند صد میلیونی به مدیران بانکی و درج اخبار آن از طریق رسانه‌ها و مطبوعات بیان کرد: بنده در یکی از این افشاگری‌ها منتظر بودم تا بانک پاسخی قاطع و روشن به رسانه‌ها بدهد، اما چندان حرکتی را از این مجموعه بانکی در شفاف‌سازی و پاسخگویی به اتهامات وارده ندیدم که معلوم شد چنین اخباری صحت دارد.

نیکزاد یادآور شد: در حوزه مشاغل خانگی بانک ملی از سهم سه میلیارد و 30 میلیون تومانی خود برای مددجویان کمیته امداد، 509 نفر معرفی شده و 370 نفر تعیین شعبه شده داشته، به طوری که پرداختی این بانک 11 نفر بوده است.

وی گفت: بانک ملت از تسهیلات دو میلیارد و 20 میلیون تومانی خود تنها برای 27 متقاضی، بانک رفاه تنها برای دو نفر و بانک مسکن نیز برای چهار نفر پرداختی داشته است که به هیچ عنوان این پرداختی‌ها قابل قبول نیست و بانک‌ها موظف هستند براساس سهمیه ابلاغی بانک مرکزی پرداختی‌های خود را واقعی‌تر کنند.

نیکزاد، پرداختی بانک صادرات را 26 مورد، بانک تجارت را 77 مورد، بانک سپه را یک مورد و بانک کشاورزی را 30 مورد اعلام کرد و افزود: در مجموع از اعتبارات مشاغل خانگی کمیته امداد که رقمی در حدود 12 میلیارد و 697 میلیون تومان بوده است، یک‌هزار و 702 نفر معرفی به بانک صورت گرفته که یک‌‌هزار و 227 نفر تعیین شعبه شده و برای 150 نفر نیز پرداختی تسهیلات مشاغل خانگی صورت گرفته است.

وی در مورد پرداختی از محل وام خوداشتغالی نیز تصریح کرد: بانک ملی برای 30 متقاضی 2 میلیارد و 30 میلیون تومان، بانک ملت برای 10 نفر 28 میلیون تومان، بانک صادرات 7 میلیارد و 750 میلیون تومان برای 30 فقره پرونده ارسالی، بانک تجارت 105 میلیون تومان و بانک توسعه تعاون 3 میلیارد و 605 میلیون تومان پرداختی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اشتغال استان خاطرنشان کرد: پست بانک، کشاورزی و همچنین بانک رفاه در این مدت پرداختی نداشته است.

نیکزاد به سهمیه 132 میلیارد تومانی اشتغال بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: 90 میلیارد تومان در این زمینه انعقاد قرارداد شده و از تعهد اشتغال استان نیز 85 درصد تاکنون محقق شده است.

وی مدیران بانک‌ها را دلسوزتر به مسئله اشتغال و کارآفرینی اعلام کرد و بیان داشت: از 4 هزار و 848 نفر اشتغال کمیته امداد تاکنون 55 درصد تحقق یافته که ما جلسه‌ جداگانه‌ای را به صورت هفتگی برای ارتقای شاخص‌های اشتغالزایی کمیته امداد برگزار می‌کنیم تا مشکلات احتمالی برطرف شود.

نیکزاد اضافه کرد: نباید بانک‌ها در پرداخت 5 میلیون تومان تسهیلات که می‌تواند گره معیشتی خانواده‌ای را باز کند، خساست به خرج دهند، بلکه به سرعت باید این پرداختی‌ها انجام شود.

وی یادآور شد: برای ما بهانه‌هایی همچون پایان سال یا خدمات دولت خدمتگزار قابل قبول نیست، چراکه ما براساس فرمایش رئیس جمهور تا آخرین روز باید در سنگر خدمت‌رسانی و گره‌گشایی مشکلات مردم آماده و حاضر باشیم.

استاندار اردبیل گفت: کشور ما امروز بیش از هر زمان دیگر به توسعه اشتغال و رفع مشکلات و تنگناها نیاز دارد و بهتر است در این زمینه با احساس مسئولیت بیشتر در صحنه خدمت‌رسانی حاضر باشیم و از هر روز خدمتگزاری برای پیشبرد امور استفاده کنیم.

نیکزاد در پایان افزود: ما باید در سال 1404 به کشوری پیشرفته تبدیل شویم که برای رسیدن به این امر همه باید متفق‌القول کارها را به پیش ببریم.

انتهای پیام/62004/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول