اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت پشتیبانی دام کهگیلویه و بویراحمد:

تولیدکننده‌ای نیست که نهاده مورد نیاز خود را دریافت نکرده باشد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت پشتیبانی دام کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صراحت قانون در مورد تحویل نهاده‌های کشاورزی به توزیع‌کنندگان مرغ گفت: البته هیچ تولیدکننده‌ای نبوده که مراجعه کند و مستقیم نهاده مورد نیاز رادریافت نکرده باشد.

تولیدکننده‌ای نیست که نهاده مورد نیاز خود را دریافت نکرده باشد

صدرالله حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: افزایش این روزهای قیمت مرغ ناشی از افزایش قیمت جوجه است که از 700 تومان به هزار و 500 تومان رسیده است.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توزیع عادلانه نهاده‌های کشاورزی نیز در قیمت تمام شده کالاها از جمله مرغ مؤثر است، افزود: قبول دارم که تحویل نهاده‌های کشاورزی به واسطه‌ها مشکل‌زا است ولی قانون در این زمینه تکلیف را مشخص کرده و تاکنون نیز رویه بر اجرای قانون، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های دولت بوده است. 

حسین‌پور تصریح کرد: قانون می‌گوید به ازای هر کیلوگرم توزیع مرغ باید چند کیلوگرم نهاده از جمله سویا و ذرت را تحویل توزیع‌کننده داد که اگر تصور می‌شود نهاده‌ای به افراد غیر تولیدکننده داده می‌شود بر اساس این قانون بوده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ زنده نیز در افزایش قیمت این کالای ضروری مردم نیز مؤثر بوده است، گفت: ‌این شرکت دولتی در 10 ماهه گذشته سال جاری میزان 2 هزار و 800 تن سویا و هزار و 800 تن ذرت فروش داشته است.

 وی با اعلام موجودی انبارهای این شرکت یادآور شد: ‌شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد تعداد هشت انبار برای ذخیره نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز تولید کنندگان در اختیار دارد و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: افزایش قیمت جوجه و برخی مشکلات این حوزه مربوط به این استان نیست و اینگونه نیست که افزایش قیمت جوجه خاص استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

* هیچ تولید کننده‌ای دست خالی از این شرکت نرفته است

حسین‌پور تصریح کرد: تولیدکننده‌ای نبوده است که به شرکت پشتیبانی امور دام مراجعه کرده باشد و به صورت مستقیم نهاده دریافت نکرده باشد.

وی تأکید کرد: بنای این شرکت بر حمایت از تولیدکنندگان و کاهش قیمت تمام شده کالاها به منظور حمایت از مصرف کنندگان است.

 

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی موانع و مشکلات در راه تحویل مستقیم نهاده به مرغداران عنوان کرد: برخی از این مرغداران بدهکار هستند و بر اساس قانون امکان معامله با افراد بدهکار در این شرکت وجود ندارد و این کار ممنوع است.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: به هر حال عدم تحویل مستقیم نهاده به تولیدکنندگان و کشاورزان مشکلاتی را به وجود می‌آورد ولی قانون این را به صراحت می‌گوید و از طرفی نیز اتحادیه‌ها و تولید کنندگان نیز مشکل نقدینگی و پرداخت هزینه نهاده‌های کشاورزی را دارند.

به گزارش فارس، قیمت مرغ در این استان روند افزایشی را آغاز کرده که اگر کنترل نشود شاهد افزایش به مراتب بیشتر قیمت این نیاز ضروری مردم خواهیم بود.

نگرانی‌های بازار مرغ در کهگیلویه و بویراحمد در حالی است که رئیس سازمان صنعت و معدن این استان به مردم اطمینان‌خاطر داده که نگران تأمین مرغ شب عید و ایام پایانی سال نباشند.

گفتنی است در استان کهگیلویه و بویراحمد بخش عمده سود حاصل از دسترنج کشاورزان زحمت‌کش و تولیدکنندگان این استان را دلالان و واسطه‌ها می‌خورند.

انتهای پیام/82005/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول