اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اقامه نماز خراسان‌جنوبی:

فردوس در ابعاد فرهنگی از بسیاری شهرهای خراسان‌جنوبی جلوتر است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: شهرستان فردوس در ابعاد فرهنگی از بسیاری از شهرهای خراسان‌جنوبی جلوتر است.

فردوس در ابعاد فرهنگی از بسیاری شهرهای خراسان‌جنوبی جلوتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت الاسلام علی رضایی ظهر امروز در هجدهمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان‌جنوبی در شهرستان فردوس اظهار کرد: انقلاب ما، انقلابی فرهنگی و ارزشی است که امام(ره) آن را به انفجار نور تشبیه کرده‌اند.

این مسئول افزود: امروز همه تلاش غرب علیه ایران برای گرفتن فرهنگ و ارزش‌های اسلامی است چرا که دشمن می‌داند مردم ایران فرهنگی دارند که همه کشورهای جهان تشنه آن هستند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: فرهنگ ما یک فرهنگ الهی و جهانی است که می‌تواند جهان را متحول و بشریت را از جهل و نادانی نجات دهد.

رضایی یادآور شد: شهرستان فردوس در ابعاد فرهنگی از بسیاری از شهرهای خراسان‌جنوبی جلوتر است و حتی در برخی موارد با مرکز استان برابری می‌کند.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، هم اکنون در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم، گفت: باید بسیار مراقب باشیم چرا که اگر ذره‌ای حواسمان پرت شود از مسیر خارج و سقوط می‌کنیم.

* پرجمعیت‌ترین و پرجاذبه‌ترین نماز جمعه استان در فردوس

فرماندار فردوس نیز پرجمعیت‌ترین، با نشاط‌ ‌ترین و پرجاذبه‌ترین نماز جمعه خراسان‌جنوبی را متعلق به این شهرستان دانست و اضافه کرد: نماز جمعه در فردوس روح بسیار زنده و پویایی دارد.

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: بسیاری از کشورهای جهان از اینکه مسائل سیاسی وارد نماز جمعه شود اکراه دارند، ولی در ایران اسلامی که وابستگی آن به راس خیمه نظام و ولایت فقیه است، مسائل سیاسی در نماز جمعه مطرح که این مهم ارتباط دهنده بین مردم و مسئولان نظام است.

این مسئول اذعان داشت: نماز جمعه مکانی مناسب برای رویارویی مردم و مسئولان و حل مشکلات است و بنابراین مسئولان نظام باید در این مراسم عبادی و سیاسی حضوری فعال داشته باشند.

انتهای پیام/69007/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول