اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

فرهنگ آپارتمان‏نشینی باید در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند گفت: نقش شهرداری در کنار دستگاه‏های فرهنگ‏ساز در تحقق فرهنگ آپارتمان‏نشینی در جامعه بسیار موثر است.

فرهنگ آپارتمان‏نشینی باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند بیان کرد: افزایش هر چه بیشتر دانش حقوق شهروندی، مستلزم فرهنگ‏سازی و اطلاع‏رسانی است.

وی تصریح کرد: ظهور آپارتمان‏نشینی به دلیل مهاجرت‏های گسترده به عنوان پدیده‏ای نو در دماوند شناخته شده است که برای توجه به حقوق شهروندی نیازمند بررسی تمامی ابعاد این پدیده هستیم.

شهردار دماوند این پدیده را به دو بخش سخت‏افزاری و نرم‏افزاری تقسیم کرد و گفت: برای آگاه‏سازی شهروندان ساکن در آپارتمان‏ها با حقوق شهروندی، لازم است هم به فیزیک ساختمانی به عنوان بخش سخت‏افزاری و هم فرهنگ آپارتمان‏نشینی به عنوان بخش نرم‏افزاری توجه کرد.

همتی بیان کرد: بخشی از سیاست‏های قانونی در بخش آپارتمان‏نشینی نیازمند بررسی از سوی مسئولان کشوری یا استانی است؛ ولی در بخشی از آن‏که مرتبط با شهر همچون صدور پروانه و ... بوده، شهرداری می‏تواند ساکنان این‏گونه ساختمان‏ها را مکلف به اجرای برخی قوانین در مرحله ساخت کند.

شهردار دماوند افزود: هم‏اینک بیش از 35 مهندس ناظر با شهرداری دماوند همکاری دارند که می‏توان با ایجاد تعاملی بیشتر، بسیاری از آسیب‏های موجود در فضاهای خصوصی و عمومی را مورد بررسی قرار داد و برطرف کرد.

مکلف کردن مربیان آموزشی در مدارس به بیان فرهنگ آپارتمان‏نشینی در کنار دیگر مسائل تربیتی، جمع‏آوری آمار تعداد واحدهای آپارتمانی موجود در منطقه و ارائه منشور آپارتمان‏نشینی به واحدهای آپارتمانی بر اساس اولویت تراکم جمعیتی از مهم‏ترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی دماوند بود.

بازدید از منابع توسعه‏یافته همانند مسکن مهر و شهرک‏های اقماری، جلسه توجیهی با مهندسان ناظر شهرستان، برگزاری همایش فرهنگ آپارتمان‏نشینی و سخنرانی روحانیان در مساجد در خصوص حقوق و تکالیف آپارتمان‏نشین‏ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول