اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

جشنواره‌های فرهنگی خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: جشنواره‌های فرهنگی خنثی کننده توطئه‌های خبیثانه دشمنان است.

جشنواره‌های فرهنگی خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی در آئین آغاز به کار نخستین جشنواره سرود رضوی کشور در کردر میناب با اشاره به اهمیت تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی اظهار داشت: بخش عمده نتیجه جشنواره ملی سرود رضوی را مردم در سال‌های آینده و دراز مدت خواهند دید.

وی افزود: بخشی از نتایج کار فرهنگی زودبازده است و بخشی دیگر نیز در درازمدت ثمر می‌دهد.

مدیر کل ارشاد هرمزگان توام و مبتنی بودن جشنواره سرود رضوی با مباحث و آموزه‌های دینی و معنوی را از برجستگی‌های این جشنواره ذکر کرد و به عجین بودن جشنواره با هنر اشاره کرد و افزود: با توجه به توصیه و فرمایش رهبر معظم انقلاب هر کاری که همراه با هنر باشد از تأثیرگذاری بیشتر برخوردار است.

وی با برشمردن فواید جشنواره‌های متنوع فرهنگی در حوزه فرهنگ عمومی، گفت: تردیدی وجود ندارد که برگزاری این‌گونه برنامه‌ها و جشنواره‌ها در ارتقا روحیه معنوی مردم به ویژه نسل جوان نیز تأثیر بسزایی دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان بیان داشت: زمانی که دشمن در میدان نظامی وارد می‌شود تنها نیروهای مسلح می‌توانند در مقابل آن ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: اگر دشمن وارد عرصه جنگ نرم، جنگ و تهاجم فرهنگی، شبیخون و ناتو فرهنگی شود نیز تنها سربازانی قادر به مقابله با آن هستند که مسلح به سلاح فرهنگ و هنر باشند.

این مسئول بیان داشت: در جنگ نرم فرهنگی و در مقابل تک دشمن باید پاتک فرهنگی تدارک دیده شود و جشنواره‌های فرهنگی نوعی پاتک محسوب می‌شود.

مرشدی همچنین به نبرد ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی دشمنان در نبرد نظامی شکست خورد، با تحریم علیه ملت جنگ اقتصادی را آغاز کرد که آن هم با تدبیر مسئولان و هوشیاری ملت به جایی نرسید.

مرشدی اضافه کرد: اکنون دشمنان به جنگ فرهنگی دل بسته اند و تردیدی وجود ندارد که توجه به امور فرهنگی و برگزاری جشنواره‌های متنوع فرهنگی خنثی کننده توطئه‌های خبیثانه دشمن است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان این مطلب که دشمن را نباید دست کم گرفت اظهار داشت: دشمن برای دستیابی به اهداف شوم و پلید خود به هر شیوه و ترفندی متوسل می‌شود چرا که حرکت و پیشروی در مرز و خاکریز جنگ فرهنگی راحت ترین کار است.

وی در ادامه به تشریح حوادث در آندولس پرداخت و اضافه کرد: دشمن در تسخیر آندولس از طریق جنگ فرهنگی وارد شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تصرف آن اثری از اسلام را در اروپا باقی نگذاشت.

مرشدی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی را حرکت در مسیر مطالبات رهبری انقلاب دانست و عنوان کرد: جشنواره سرود رضوی روستایی با محتوای ارزشمند و دینی اثری ماندگار و نوعی مقابله با توطئه های دشمنان است.

انتهای پیام/88004/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول