اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

فرهنگ عدالت‌خواهانه امام صادق(ع) زمزمه جوانان آزادیخواه است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز فرهنگ عدالت‌خواهانه ضد تبعیض و امیدآفرین امام صادق(ع) زمزمه جوانان آزادیخواه است.

فرهنگ عدالت‌خواهانه امام صادق(ع) زمزمه جوانان آزادیخواه است

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) برای ترویج فرهنگ تشیع، حفظ و حراست از آرمان‌های پیامبر اکرم(ص) دوران طلایی را در اختیار داشت.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) شاگردان ممتازی در میدان جبهه علم برای حراست از کیان تشیع پرورش دادند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: این شاگردان ایثارگرانی بودند که تمام وقت خود را وقف بالندگی و جاویدان ماندن فرهنگ تشیع در برابر فرهنگ‌های دیگر کردند.

پیشرفت علوم اهل بیت(ع) دوران امام صادق(ع) محقق شد

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) سلسله شبکه علمی وسیع و دانشکده‌های تخصصی مختلف را راه‌اندازی کرد، گفت: دوران امام صادق(ع) عصر طلایی شیعه و پیشرفت علوم اهل بیت(ع) است.

رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: اگر حراست و پاسداری این امام بزرگوار نبود حاکمان دلباخته به دنیا و اسیر هوای نفس که به دروغ خونخواهی اهل بیت(ع) را پرچم و شعار خود قرار داده بودند اسلام سلطنتی را به جای اسلام ناب محمدی در بین مردم ترویج می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام امویان و عباسیان قابل قبول نیست زیرا آنها حذف اهل بیت(ع) و برگزیدگان الهی را در دستور کار خود قرار داده بودند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: اسلام جاویدان اسلامی است که آمیخته از وحی و طنین‌انداز کلام پیامبر اکرم(ص) باشد و این تنها در مذهب جعفری برای مردم محقق می‌شود.

وی با اشاره به قیام‌های کنونی گفت: امروز قیام‌هایی برگرفته از حرکت عدالت‌خواهانه امام صادق(ع) و ترویج مبارزه با ستم و استبداد در منطقه مشاهده می‌‌شود که در واقع این حقیقت را تداعی می‌کند که مکتب امام صادق(ع) زنده است.

فرهنگ امام صادق(ع) زنده است

رضوی‌مهر یادآور شد: امروز فرهنگ امام صادق(ع) زنده است زیرا شیعیان و مسلمانان سوریه در برابر نیروهای مهاجم مقاومت می‌کنند و فلسطین در برابر اسرائیل، ایستادگی از خود نشان می‌دهد و دشمن را به زانو درآورده است.

وی عنوان داشت: امروز فرهنگ عدالت‌خواهانه، ضد تبعیض و امیدآفرین امام صادق(ع) زمزمه جوانان آزادی‌خواهی است که به دنبال حقیقتی هستند که آن را به جز آشیانه محمد و آل محمد نمی‌توانند به دست آورند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در دوران کنونی کلام امام صادق(ع) انرژی مداوم در پرورش مکتب اسلام به حساب می‌آید و اکسیری در پیشروی بندگی و عبادت محسوب می‌شود.

رضوی‌مهر تأکید کرد: فقها و علما به عنوان پرچم‌داران مکتب حدیثی امام صادق(ع) و تبیین‌گران فقه آل محمد هستند که باید تلاش کنند نهضت حفظ حدیث در بین جوانان به عنوان روش پسندیده احیا شود.

انتهای پیام/78003/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول