اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت فرهنگی دانشگاه فردوسی

دومین کارگاه آشنایی با مسائل فرهنگی را برگزار کرد

خبرگزاری فارس: مدیریت فرهنگی دانشگاه فردوسی دومین کارگاه آشنایی با مسائل فرهنگی، اجتماعی جوانان ویژه استادان دانشگاه فردوسی را برگزار کرد.

دومین کارگاه آشنایی با مسائل فرهنگی را برگزار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد، با توجه به استقبال چشمگیر استادان محترم دانشگاه فردوسی از برگزاری اولین کارگاه آشنایی با مسائل فرهنگی، اجتماعی جوانان ویژه استادان دانشگاه فردوسی که در اردیبهشت امسال برگزار شد و نیز تقاضای فراوان از سوی استادان برای برگزاری مجدد این کارگاه، مدیریت فرهنگی اقدام به برگزاری دومین کارگاه آشنایی با مسائل فرهنگی، اجتماعی جوانان ویژه استادان دانشگاه فردوسی کرد.

در این کارگاه سه روزه که از 7 تا 9 بهمن ماه در محل سالن شورای دانشکده علوم تربیتی و با حضور 60 تن از استادان دانشگاه فردوسی برگزار شد در آن مرتضی منطقی روانشناس، پژوهشگر برجسته مسائل جوانان و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم تهران به عنوان مدرس کارگاه به بیان مباحث مورد نظر در ارتباط با کارگاه فوق پرداخت.

منطقی در این کارگاه در تبیین مفهوم «جامعه‌پذیری و ضدجامعه‌پذیری» با بحث درباره روند جامعه‌پذیری جوان، از سرمایه‌گذاری‌هایی گفت که برخی به نتایج عکس نتایج اولیه مورد نظر می‌رسند.

این محقق حوزه جوانان اظهار کرد: «هنجارآفرینی‌های جدید جوان انقلاب اسلامی»، از شکل‌گیری برخی هنجارهای جدید همانند دید نقاد و چالش‌گر جوانان، نوآوری، رک‌گویی، استقلال رأی، پذیرش خودکنترلی (به جای دیگر کنترلی)، گرایش به هنرها و توجه به زیبایی شناختی در سطح جوانان حکایت دارد.

وی افزود: موارد دیگری از جمله شفافیت و برخورد با ریاکاری، گرایش به فناوری‌های پیشرفته ارتباطی، تجربه‌گرایی، توجه به فرهنگ جهانی، نگرش‌های سکولاریستی،گرایش‌های فمینیستی (به‌ویژه در دختران)، لذت‌گرایی و رفاه‌طلبی در این طبقه از قشر جامعه امروز مشاهده می‌شود.

وی با مطرح ساختن مفهوم افسردگی اجتماعی، به طرح نوعی از افسردگی پرداخت و یادآور شد: برخلاف افسردگی در بعد فردی آن که می‌تواند متأثر از ابعاد ژنتیکی یا محیطی باشد، تنها از ابعاد محیطی تأثیر می‌پذیرد و در نتیجه برخورد جوان با مشکلات، تضادها و بن‌بست‌های حاصل نشده اجتماعی بر وی عارض می‌شود.

منطقی خاطر نشان کرد: از عمده علایم آن می‌توان مواردی همانند تمایل نداشتن جوان به ایفای نقش اجتماعی خود، استقبال نکردن از مشارکت و فعالیت‌های سازنده اجتماعی، بی‌برنامگی و گذران اوقات به بطالت، پناه بردن به فضاهای مجازی، احساس ندامت و پشیمانی از به دنیا آمدن، دست زدن به اعتراض‌هایی منفعل (در پوشیدن لباس، نوع ادبیات) و غرب‌گرایی افراطی را نام برد.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول